شناسهٔ خبر: 71671 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در تشریح برنامه‌های راه و مسکن روستایی برای رئیس جمهوری:

وزارت راه و شهرسازی متعهد به ساخت و تکمیل ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال است/ برخورداری ۵۸۰۰ روستا از طرح هادی در دولت تدبیر و امید/ ۱۰۸۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در ۶ سال گذشته ساخته شد

مراسم وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « ما به واسطه طرح ابرار خود را متعهد به ساخت و تکمیل ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته تا پایان سال جاری کرده‌ایم» گفت: در بخش مسکن روستایی نیز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون ۵ هزار و ۸۶۷ روستا از طرح هادی برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیربنایی روستاهای کشور با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در بخش مسکن روستایی اظهار داشت:  یکی از برنامه‌ی اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه طرح هادی برای روستاهای با اولویت برخورداری از جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است و هم اکنون ۳۷ هزار و ۴۰۰ روستا در کشور دارای کد مربوطه هستند.

وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم ۱۳ هزار و ۵۱ روستا از طرح هادی برخوردار بودند و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون ۵ هزار و ۸۶۷ روستا به این تعداد اضافه شده است که نشان دهنده افزایش سرعت طرح‌های هادی روستایی و دستیابی به وضعیت مطلوب تر نسبت به گذشته است. البته طرح‌های هادی ۹ هزار روستا نیز مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: از منظر مقاوم‌سازی فقط هفت درصد خانه‌های روستایی از سال ۸۴ از مقاومت لازم  برخوردار بودند که امروز این میزان به ۴۳ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه ساخت و توسعه راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۲۳ هزار کیلومتر راه‌ روستایی در کشور وجود دارد که پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی فقط ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود داشت و از بعد انقلاب تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم طول راه‌های روستایی آسفالته به ۹۹ هزار و ۲۵۰ کیلومتر رسید در دولت تدبیر و امید نیز ۱۰ هزار و ۸۶۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته شامل راه‌های جدید الاحداث و راه‌های شوسه آسفالت شده  تقدیم مردم شده است.

اسلامی با اشاره به طرح «ابرار» (طرح ملی اقدام برای راه‌های اولیت دار روستایی) بیان داشت: طبق این طرح وزارت راه و شهرسازی متعد به ساخت و تکمیل ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی اولیت دار تا پایان سال شده است که مناطق محروم در اولویت قرار دارند.