شناسهٔ خبر: 71675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری خبر داد:

برنامه ریزی برای تولید دو هزار واحد مسکونی

صبوری قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بعد از اختتام و پایان پروژه مسکن مهر، طرح اقدام ملی و پروژه های مشارکتی با تولید بیش از دو هزار واحد مسکونی کلید خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: بنا به مصوبه شورای تامین مسکن استان تا پایان آبان ماه، ۲۰۰ واحد باقی مانده مسکن مهر تحویل متقاضیان می شود و شاهد اختتام پروژه مسکن مهر قم خواهیم بود.

وی افزود: این واحدهای باقی مانده متعلق به دو تعاونی مروارید سازان و پیشگامان توسعه مسکن است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

طرح اقدام ملی و پروژه های مشارکتی به زودی عملیاتی می شود/ تولید دو هزار واحد مسکونی در دستور کار

صبوری در خصوص تولید مسکن در استان ابراز داشت: در طرح اقدام ملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است، ۲۰۰ واحد در مرحله اول در استان قم تولید خواهد شد.

وی توضیح داد: اداره کل راه و شهرسازی استان تامین کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازنده و احداث کننده واحدهای مسکونی می باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم یک هکتار زمین برای طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و این طرح در حال حاضر در حال مطالعه و اخذ مشاور است.

صبوری خاطر نشان ساخت: واحدهای تولیدی در طرح اقدام ملی به طور عمده سهم دهک های پایین و اقشار کم درآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم درخصوص پروژه های مشارکتی نیز ابراز داشت: در پنج قطعه زمین با کاربری مختلط تجاری- مسکونی، ۷۰۰ واحد مسکونی تولید خواهد شد.

وی در این خصوص توضیح داد: فرآیند شناسایی زمین انجام شده است و در آینده نزدیک با اعلام فراخوان از سرمایه گذاران و انبوه سازان برای مشارکت در این طرح ها دعوت می شود.

صبوری با اشاره به این که در مرحله اول طرح اقدام ملی و پروژه های مشارکتی در مجموع  تولید ۹۰۰ واحد پیش بینی شده است، تصریح نمود: چشم انداز و برنامه ریزی این اداره کل در حوزه مسکن، ساخت و تولید بیش از دو هزار واحد مسکونی خواهد بود.

وی با بیان این که اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان پشتیبان بافت فرسوده شهر هستند، اظهار داشت: احداث و تولید بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در هر کدام از این اراضی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که پردیسان یکی از مناطق هشت گانه شهری قم است، توضیح داد: براساس ابلاغات استانی، این اداره کل در پروژه های پردیسان مانند احداث تقاطع غیر همسطح، بلوار شهروند، بلوار امام علی(ع)، احداث چند باب مسجد و.... ورود پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: آسفالت معابر و محلات پردیسان در حوزه فعالیت های شهرداری است و اداره کل راه وشهرسازی استان در این خصوص شهرداری را یاری و کمک خواهد کرد.

سکونت ۶۵۰ هزار نفر در بافت ناکارآمد شهر قم /اعطای تسهیلات ۹ درصدی نوسازی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: از مجموع ۱۲ هزار هکتار مساحت شهر قم، چهار هزار هکتار آن بافت ناکارآمد، فرسوده و نیازمند بازآفرینی است که جمعیتی در حدود ۶۵۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

صبوری تصریح نمود: در برنامه اقدام مشترک بین دستگاهی و در قالب برنامه پنج ساله، ۲۳ محله، ساماندهی می شوند.

وی گفت: ساماندهی، بهسازی و احیای محلات، با هدف محرک توسعه موجب رونق و شادابی و بازگشت اهالی محلات شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بهسازی و ساماندهی محلات از جمله میدان میر، چهل اختران، درخت پیر، باغ پنبه، لب چال و.... انجام شده است.

وی اظهار داشت: احداث دو مرکز آموزشی در محلات شیخ آباد و شهرک فاطمیه و احداث درمانگاه در محله شادقلی خان از دیگر اقدامات این اداره کل می باشد.

صبوری افزود: با مشارکت اهالی محله دروازه ری، نهاد توسعه محله با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط و مهارت های اجتماعی ایجاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم آسفالت محلات هدف بازآفرینی را از دیگر اقدامات و سیاست های این اداره کل معرفی کرد و گفت: ۸۳۷ تن قیر دولتی با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در اختیار شهرداری برای آسفالت معابر و محلات قرار گرفته است.

وی گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی، اعطای وام و تسهیلات ۹ درصدی نوسازی مسکن ابلاغ شده است و از سهم ۴۰۰ فقره ای شهر قم حدود ۲۰۰ فقره از آن به بانک معرفی شده اند.

کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در محور قم- جعفریه/ کلنگ زنی کمربندی جدید به زودی انجام می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که شهر قم شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است، تصریح نمود: راه های استان قم اشباع شده است و احداث راه جدید ضروری به نظر می رسد.

وی افزود:  بر این اساس احداث کنار گذر جدید قم در دستور کار قرار گرفته و مطالعات و معرفی  سرمایه گذاران انجام شده است که امیدواریم به زودی کلنگ زنی آن انجام شود.

وی با بیان این که مسیر قم- جعفریه در گذشته یک راه فرعی روستایی بوده است، توضیح داد:  احداث محور بزرگراهی قم- جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر از پنج سال گذشته  آغاز گردیده که تنها بخشی از قطعه چهارم و دو نقطه در طول مسیر باقی مانده است که در صورت تامین اعتبار به زودی شاهد تکمیل این محور خواهیم بود.

صبوری ابراز داشت: بنا به گزارش کمیسیون ایمنی راه های استان، محور قم- جعفریه بیش از ۵۰ درصد افزایش تردد داشته است در حالی که شاهد کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در این محور بوده ایم.

وی گفت: محور قم- نیزار به طول ۴۵ کیلومتر که بخش عمده آن احداث و آسفالت شده است و امیدواریم به زودی شاهد تکمیل شدن این محور نیز باشیم.

صبوری در خصوص اقدامات انجام شده در بخش راه روستایی اظهار داشت: روستاهای قاشلابلاغ، جنت آباد، قشلاق البرز، سلطان باجی، امامزاده اسماعیل و روستای فردو و... از جمله روستاهایی بوده اند که این اداره کل نسبت به احداث، آسفالت و اصلاح مسیر آن اقدام کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: در صورت تامین اعتبار، پروژه چهار خطه شدن جاده قم – کهک در سال جاری اجرایی می شود.