شناسهٔ خبر: 7169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته جهانی ایمنی در هرمزگان مطرح شد

برقراری امنیت جاده‌ها، اولویت نخست راهداري

مانور امداد و نجات جاده ای در بندرعباس در مراسم هفته جهانی ایمنی که از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان هرمزگان برگزار شد برنامه های ویژه ای برای افزایش اطلاعات دانش آموزان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، این برنامه که هفته گذشته و به مناسبت هفته جهانی ایمنی در مدرسه معراج روستای دهنو از توابع شهرستان بندرعباس برگزار شد، پليس راه، فوريت هاي پزشكي و حمل ونقل پايانه هاي استان نیز همکاری داشتند و آموزش های لازم در این زمینه را به دانش آموزان ارائه دادند.

رئیس راه و شهرسازي شهرستان بندرعباس با حضور در جمع دانش آموزان و معلمان این مدرسه گفت: يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد مورد توجه مسئولان تربيتي جامعه قرار گيرد توجه به ايمني و آموزش آن به كودكان و نوجوانان است.اهميت اين موضوع به قدري است كه امروزه در تمام نقاط دنيا ، آموزش از طريق چنين برنامه هایی در دستور كار قرار گرفته است.

احمد رباني مقدم افزود: وظایف راهداری نگهداری از راه هاست و در این راستا تامین ایمنی تردد در جاده های استان اولویت نخست راهداري است.

رباني مقدم با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار ماندگار است گفت: در این زمینه آموزش و پرورش باید برای حفظ علائم ايمني، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان آموزش دهد.
اين مراسم با برگزاري مسابقه و قرائت بيانيه هفته ايمني و امضای بيانيه از سوی معلمين و دانش آموزان به پایان رسيد.

مانور امداد و نجات جاده ای در بندرعباس

همچنین در مراسمی دیگر که از سوی گروه های مانور امداد و نجات جاده ای ونیروهای یگان ویژه به همین مناسبت در محور بندرعباس - سیرجان و بر روی رودخانه شور برگزارشد، آمادگی نیروهای امدادی پس از تخریب پل و انفجارهای احتمالی خودروها در زمان وقوع بحران مورد سنجش قرار گرفت.

ایران نژاد مدیر بحران اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با حضور در این مانور، سطح آمادگی نیروهای امداد جاده ای را قابل قبول دانست و گفت: برگزاری این مانور محکی بود تا ضعف های موجود مرتفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با تداوم مانورهای مشابه سطح آمادگی نیروهای راهداری، امداد و نجات و پلیس افزایش یابد.

نظر شما