شناسهٔ خبر: 71691 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

عملیات اجرایی ساخت ۴۷۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن پنج شهریورماه در اصفهان آغاز می‌شود

امیرخانی اصفهان حمیدرضا امیرخانی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان اصفهان خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت ۵۲۹ واحد مسکن مهر نیز در سه شهرستان استان افتتاح می‌شود.

حمیدرضا امیرخانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان اصفهان به عنوان پایلوت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن انتخاب شده است گفت: روز سه‌شنبه همزمان با هفته دولت با دستور رییس محترم جمهوری و وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ساخت ۴۷۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرستان‌های مختلف استان و سه شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی آغاز می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت افزود: در بحث آماده‌سازی احداث واحدهای مسکونی نیز با هماهنگی سازمان ملی زمین و مسکن جهت احداث واحدهای مسکونی یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است.

امیرخانی همچنین از تکمیل و آماده افتتاح شدن ۵۲۹ واحد مسکن مهر در سراسر این استان همزمان با هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: این واحدها در شهرهای قهجاورستان، شهرضا و شاهین‌شهر قرار دارند.

وی عنوان کرد: کلنگ‌ احداث هزار واحد مسکن امید نیز با مشارکت بنیاد مسکن در هفته دولت در شاهین‌شهر به زمین خواهد خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، افتتاح و بهره‌برداری از ۹۷ کیلومتر راه اصلی، بزرگراهی و روستایی را بخش دیگر برنامه‌های هفته دولت در این استان خواند و گفت: از این مقدار ۲۲ کیلومتر راه روستایی و ۷۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی است؛ ضمن‌آنکه چهار تقاطع غیر همسطح نیز در شهرستان‌های خوانسار، خمینی‌شهر، اصفهان و کاشان ساخته شده که برای احداث این مقدار راه و تقاطع ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.