شناسهٔ خبر: 71703 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان

 بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از متروی هشتگرد و چندین پروژه مسکنی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت ۲۱ پروژه عمرانی این نهاد با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سجاد صنعتی‌منفرد مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت امسال پروژه های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شامل اجرای طرح هادی روستایی و بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی افتتاح می شود.

 به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، این پروژه ها شامل ۱۶ پروژه اجرای طرح هادی در شهرستان‌های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده و طارم است.
 این مقام مسئول ادامه داد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

 صنعتی‌منفرد به افتتاح واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی در سطح شهرستان‌های این استان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: افتتاح ۱۰ هزار و ۳۲۷ مین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستای مسگر خدابنده، افتتاح ۹ هزار و ۵۹ مین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستای حصار زنجان، افتتاح ۴ هزار و ۵۶۴ مین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستای پیرسقای ابهر و ... بخشی از واحدهای مسکونی است که  در این ایام افتتاح خواهد شد.

 وی ادامه داد: اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توجه به مقاوم‌سازی مسکن روستائیان است که تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان پرداخت می‌شود