شناسهٔ خبر: 71719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صورت گرفت؛

ثبت ۱۶ میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان زنجان درمرداد ماه امسال

تردد مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۵۶ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان و ۱۸ دستگاه نصب شده در مبادی ورود و خروج محورهای مواصلاتی استان (جمعا ۷۴ دستگاه به صورت رفت و برگشت )، درمرداد ماه امسال تعداد۱۶ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۴۳۱ تردد ثبت گردیده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان, عبدالحسین علی اکبری تصریح کرد: بیشترین تردد "ورودی" در آزادراه قزوین – زنجان با  و۷۳۲ هزار و ۵۶۳ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه رود صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان ضمن اشاره به اینکه که  ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار تردد وسيله نقليه در ۱۸ مقطع از تردد شمارهای  ورود و خروج  برخط فعال استان زنجان و ۱۳ میلیون و ۴۹۶ هزار تردد در ۵۶ مقطع منصوبه تردد شمارها ثبت گردیده است ،افزود:۱۸ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است  در حالیکه میانگین کشوری ۱۳% بوده و استان زنجان در رتبه ۹ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد.

علی اکبری خاطرنشان ساخت : ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، ۳۱۲ وسيله نقليه در هر ساعت بوده است. ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت ۴۱۱ وسيله نقليه مي‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه ۱۵ را در كشور داراست.بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین - زنجان با ۹۸۶ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی  با ۲۵  تردد در ساعت صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهاي مواصلاتي استان زنجان در اين مدت ۵۶ وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است در حالیکه ميانگين كشوري اين نرخ ۵۲ وسیله نقلیه سنگين  در ساعت بوده و استان زنجان رتبه ۱۱ را در كشور داراست.