شناسهٔ خبر: 71747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار کردستان از پروژه سنندج - مریوان

بازدید همزمان با سومین روز از هفته دولت، خبرنگاران رسانه‌ها و نشریات مختلف به همراه استاندار کردستان و معاون عمرانی وی و مدیرکل راه و شهرسازی روز دوشنبه از طرح‌های راهسازی در دست اجرای این استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان, استاندار کردستان در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه جاده جدید سنندج - مریوان در محور تیژتیژ - گاران اظهار داشت: این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ شروع شده در صورت مساعد بودن هوا تا پایان سال مالی ۹۸ به بهره برداری می رسد.

بهمن مرادنیا افزود: پروژه تیژتیژ - گاران از سال ۸۳ تا ۹۵ حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این رقم از سال ۹۵ تاکنون به ۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای ساخت جاده جدید سنندج - مریوان از سال ۸۳ تا ۹۵ حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد، گفت: از سال ۹۵ تاکنون نیز یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

استاندار کردستان یادآور شد: امسال ۸۰۰ میلیارد ریال برای این طرح تامین اعتبار شده و برای اجرای آن از لحاظ مالی مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه آسفالت ۱۷ کیلومتر آن باقی مانده که امیدواریم در نیمه دوم امسال به پایان برسد. مشاور طرح محور تیژ تیژ - گاران نیز با اشاره به اینکه طول این طرح ۵۲ کیلومتر است، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح اکنون ۸۳ درصد است و آسفالت ۱۷ کیلومتر آن شامل قطعات ۴، ۵ و ۶ باقی مانده است.

وی یادآور شد: تهویه و عملیات روشنایی ۲ تونل همرو و گزردره از آخر شهریور شروع و تا پایان آذر به اتمام می رسد ضمن اینکه اجرای روشنایی و تهویه تونل باغان از آبان آغاز می شود.

مشاور طرح تیژتیژ - گاران اظهار داشت: تاکنون برای ساخت این محور پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است. تونل باغان به طول یک هزار و ۸۸۴ متر با احتساب متعلقات آن یک هزار و ۹۴۳ متر بزرگترین تونل در غرب کشور و یکی از بخش‌های مهم و حیاتی پروژه سنندج - مریوان است.

طول طرح احداث جاده سنندج - مریوان موسوم به تیژ تیژ - گاران ۵۲ کیلومتر است که شامل سه تونل همرو، گزردره و باغان است که هم اکنون حفاری هر سه تونل به پایان رسیده است.