شناسهٔ خبر: 71751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در فارس

کلنگ زنی صدرا در فارس حدود ٣٥ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ، ساخت مسکن‌های برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فارس در صدرا آغاز شد.

استاندار فارس در مراسم آغاز ساخت این واحد‌ها گفت: در کشور ٤٠٠ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ساخته خواهد شد که سهم فارس حدود ٣٥ هزار واحد است.

رحیمی با بیان این که این واحد‌ها در کلان شهرها، شهر‌های زیر ١٠٠ هزار نفر، شهر‌های جدید و شهر‌های زیر ٢٥ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود، افزود: این واحد‌ها به افراد کم درآمد، خانه اولی‌ها و افرادی که ٥ سال در محل خدمت خود ساکن هستند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: بانک مسکن برای هر واحد ٨٠ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است و مدت باز پرداخت آن با احتساب زمان ساخت ١٢ ساله خواهد بود.

استاندار فارس افزود: این واحد‌ها ٢ ساله ساخته می‌شود و در ساخت آن‌ها از تجارب پیمانکاران با تجریه و اهل فن استفاده می‌شود تا مسکن مناسب و در شان مردم ساخته و عرضه شود.

پس از پیشرفت ۲۰ درصدی ساخت این واحدها، فراخوان ثبت نام و واگذاری آن ها منتشر می شود.

رحیمی خاطر نشان ساخت: دربافت فرسوده نیز سهمی دیده شد که ۳۳۸۵ مورد تسهیلات داده می شود ، در کلان شهر ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای دیگر ۴۰ میلیون تومان که خود فرصتی جهت باز آفرینی بافت های فرسوده می باشد.