شناسهٔ خبر: 71779 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تاکيد سرپرست روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها بر فرهنگ‌سازی، آموزش و ارتقای آگاهی

عباس مسیبی سرپرست روابط عمومي شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران در ديدار با فرمانده پليس فرودگاه های کشور، مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری و مسئول روابط عمومی انجمن شرکت های هواپيمايی بر هم افزايی اجزای مختلف صنعت هوانوردی در جهت تقويت روابط و تعامل برای فرهنگسازی و برون رفت از مشکلات موجود با شناساندن درست اين صنعت از طريق رسانه ها تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ عباس مسیبی صبح امروز در دیدار نخست خود با سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه پلیس فرودگاه از اعضای خانواده صنعت هوانوردی محسوب می شود، گفت: روابط عمومی ستاد و فرودگاه ها، یک خانواده ۱۰۰ نفره با دیدگاهها، فرهنگ ها و دانش های مختلف را تشکیل می دهد و همین تفاوت ها و دوری از مرکز کار را سخت می کند و از این رو می بایست از توان رسانه ها در بخش های مختلف نظیر شبکه های مجازی، رسانه ملی و مانیتورهای فرودگاهی برای ارایه یک آموزش واحد به شهروندان استفاده کرد.

وی افزود: در این راستا آمادگی داریم تا حقوق مسافر را از طریق تولید موشن گرافیک و انتشار آن در همه فرودگاه های کشور بهتر از گذشته بشناسانیم  و پلیس نیز در این زمینه می تواند در جهت آگاهی های لازم به مسافران و فرهنگ سازی در این راستا با ما مشارکت نماید.

سردار مهری نیز در این دیدار با اشاره به معضلات فرودگاهی ضمن استقبال از طرح روابط عمومی گفت: پلیس می تواند برای آگاهی مسافران و شهروندان از مانیتورهای فرودگاهی استفاده و پیام هایی که جنبه عمومی دارند را منعکس کند.

تاکید بر اطلاع رسانی صحیح

سرپرست روابط عمومی شرکت فرودگاه ها در دومین دیدار خود به سازمان هواپیمایی رفت و با سخنگوی این سازمان گفتگو کرد.

مسیبی در این دیدار بر تقویت روابط میان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد و گفت: قطعا تعامل میان روابط عمومی ها به ارتباطات بهتر میان سازمانها می انجامد و در این راستا شرکت فرودگاه ها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار طرفین ضمن اعلام  آمادگی بر حمایت همه جانبه در انعکاس اخبار صحیح  و داغ این صنعت در جهت آگاهی عمومی تاکید کردند.

تاکید بر آگاه سازی رسانه ها با آموزش های مستمر هوانوردی/ کارگروه مشترک سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه ها و ایرلاین ها تشکیل می شود

سرپرست روابط عمومی شرکت فرودگاه ها همچنین پس از این دو دیدار به انجمن شرکت های هواپیمایی رفت و با رفائی مسئول روابط عمومی این انجمن در جهت تقویت تعاملات دوسویه گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: صنعت هوانوردی همچون یک هرم است که راس آن را سازمان هواپیمایی کشوری و بازوهای آن را شرکت فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی تشکیل می دهند و اینها چون زنجیر به هم پیوسته هستند و رسانه ها می توانند برای شناساندن این صنعت به خوبی می توانند نقش ایفا کنند.

مسیبی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مبانی هوانوردی ویژه رسانه ها گفت: این دوره با استقبال بسیار خوب اصحاب رسانه مواجه شد و در نظر داریم به صورت مستمر این دوره ها در عناوین دیگری همچون حقوق مسافر و بازرگانی برگزار کنیم و در این راستا انجمن شرکت های هواپیمایی می تواند سرفصل های آموزشی را به ما ارائه دهد.

برگزاری نشست انجمن شرکت های هواپیمایی در شرکت فرودگاه ها، دعوت از مدیران روابط عمومی ایرلاین ها جهت بازدید از مرکز کنترل فضای کشور از پیشنهادات مطرح شده از سوی مسیبی در این نشست بود.

در همین راستا رفائی مسئول روابط عمومی انجمن شرکت های هواپیمایی نیز ضمن استقبال از طرح های روابط عمومی، آموزش خبرنگاران را بسیار مفید توصیف کرد و گفت: هر اندازه دانسته های خبرنگاران در این زمینه عمیق تر باشد به تعالی صنعت کمک خواهد شد و از انتشار اخبار منفی که بعضا به دلیل عدم آگاهی است، جلوگیری می شود.

وی گفت: صنعت وظایف و مسئولیت هایی دارد و عدم آگاه سازی عمومی به صنعت ضربه مضاعف می زند. بنابراین با یک کار گروهی و تشکیل تیم ورک می توان خبرنگاران حوزه حمل و نقل را آموزش داد.

رفائی همچنین با استقبال از تشکیل کارگروه مشترک با سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها گفت: این کارگروه باید یک استراتژی واحد داشته باشد تا بتواند با رسانه های مختلف برخورد خود را تصحیح کند.

وی ادامه داد: مشکل ما در صنعت  این است که در کارها استمرار نداریم و این به دلیل نداشتن استراتژی است که البته باید در این خصوص سهم همه طرف ها دیده شده و در آن با تشکیل اتاق فکر مشکلات با حضور افراد با عناوین مختلف مطرح تا راهکارهای درست اندیشیده شود.

مسئول روابط عمومی انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: در این راستا می توان از رسانه ها، صدا و سیما و صندوق نوآوری و همه کسانی که به نوعی دلشان برای این صنعت می تپد، استفاده کرد.