شناسهٔ خبر: 71825 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از بندر چابهار / کاهش زمان فرآیند تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: میانگین افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار اظهار کرد: افزایش کیفیت و کاهش زمان فرآیند تخلیه و بارگیری کالا در بندر از موضوعات مهمی است که برای صاحبان بار و کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بندر چابهار در سال جاری در این خصوص عملکرد مثبت و رو به رشدی را تجربه می کند، گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش صادرات از بندر چابهار بیان کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش داشته که این مهم نشان از بازاریابی مستمر و جذب تجار و صاحبان کالا در داخل و خارج از کشور است.

آقایی یادآور شد: رشد صادرات از جمله مقوله هایی است که نشانگر تولید ثروت در کشور است و افزایش دو برابری آن در بندر چابهار بسیار امیدوار کننده است. 

وی همچنین درخصوص تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی اعلام کرد: خوشبختانه در این زمینه نیز رشد ۱۰۶ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تردد شناورهای با ظرفیت بیشتر از یک هزار تن نیز تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.