شناسهٔ خبر: 71843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در هفته دولت

افتتاح مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افتتاح ۴۴ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ارزشی بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی, جعفرشهامت با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان انقلاب اسلامی و تبریک ایام هفته دولت، اعلام کرد:  طرح های قابل افتتاح شامل: ۴۰ پروژه در حوزه راهداری، ۳ پروژه درحوزه فنی و نظارت و یک پروژه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای است که تماماً طی سال ۹۸ انجام شده است.

وی افزود: پروژه‌های بخش راهداری شامل: روکش آسفالت راه‌های سطح استان به طول ۱۵۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال، ابنیه فنی ۳ دستگاه با اعتبار بالغ بر ۱۰میلیارد ریال، اجرای روشنایی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال و سایر پروژه‌ها نیز در حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر ۲۷.۸ میلیارد ریال قابل افتتاح در هفته دولت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه فنی و نظارت، ادامه داد: احداث مجتمع خودرویی طاجانی، تکمیل راهدارخانه سرچاه و احداث ساختمان جانبی پلیس راه استان با اعتباری بالغ بر ۲۴.۸ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها است.

وی همچنین از اجرای برنامه ساماندهی علایم افقی و عمودی و روشنایی راهها در قالب ۸ محور در کریدورهای شریانی و احداث ۵۰ پارکینگ و استراحتگاه موقت د رطول راههای کویری طی ماه‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به انتقال ساخت راه های روستایی طبق مصوبه شورای عالی اداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان طرح های ویژه ای با هماهنگی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و راه و شهرسازی جهت تسریع ساخت و بهره برداری از این راه‌ها ارائه شده است که به محض تصویب و ابلاغ اعتبار اطلاع رسانی و عملیات اجرایی به صورت امانی – پیمانی آغاز می‌ شود.

شهامت عنوان کرد: هفته دولت، یادآور شهدای دولت خدمتگزار و در راس آن شهیدان رجایی و باهنر و همچنین بهانه‌ای برای نزدیکتر شدن بیشتر دولت و ملت در نظام اسلامی است.