شناسهٔ خبر: 71845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح محور راهجرد- آشتیان در پنجمین روز از هفته دولت

آسفالت در پنجمین روز از هفته دولت ۱۰ کیلومتر از محور آشتیان – راهجرد به دست استاندار مرکزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی, صبح امروز با حضور استاندار مرکزی ، نماینده مردم شریف آشتیان ،تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی ، معاون استاندار ، فرماندار آشتیان ، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولین ۱۰ کیلومتر از محور آشتیان – راهجرد افتتاح شد.

احمد مرزبان گفت : در راستای توسعه راههای استانی ، ارتقاء مسیر محور آشتیان –راهجرد – فرمهین به اصلی درجه یک در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرارگرفته  که۳۰ کیلومتر آن در سنوات گذشته و ۱۰ کیلومتر آن از سال گذشته آغاز و امروز به بهره برداری رسید که  عرض این محور از ۳/ ۷ متر  به ۱۲ متر رسیده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد : تاکنون حدود ۵۳۰۰۰ مترمکعب عملیات خاکی ، ۱۴۹۳ مترمکعب بتن ریزی ، ۸۱۸۹ مترمکعب زیراساس ،۷۴۷۱ مترمکعب اساس و حدود ۲۳هزار تن آسفالت انجام شده است .

مرزبان بیان کرد : میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه  ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی اضافه کرد : محور مذکور راه ارتباطی شهرستان آشتیان و استانهای غرب کشور به محور اصلی اراک – قم است و با ارتقاء آن کاهش تصادفات ، تسهیل عبور و مرور ،رونق ، توسعه و ایجاد محور ایمن جهت عبور مسافرین و کالاهای ترانزیتی و محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود و انجام عملیات تعریض همچنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد .