شناسهٔ خبر: 71872 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در قالب طرح ابرار:

روکش آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان سیستان و بلوچستان بهبود می‌یابد

سفر مهندس حسن نيا و مهندس فيلي به استان خراسان شمالي معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اختصاص اعتبار برای روکش آسفالت 400 کیلومتر از راه های روستایی در استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح ابرار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان ضمن بازدید از محور های مواصلاتی و زیر ساخت های حمل‌و‌نقلی استان سیستان و بلوچستان و همچنین پایانه مرزی میرجاوه در ایام هفته دولت اظهار داشت: پایانه مرزی میرجاوه به عنوان دروازه شرقی کشور جهت ورود زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین (ع) به ویژه در ایام اربعین حسینی اهمیت ویژه ای دارد.

 وی گفت: در طرح تردد اربعین حسینی سال گذشته، بیش از ۶۴ هزار نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که پیش بینی می‌شود در سال جاری این تعداد به بیش از ۷۰ هزار نفر برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور زاهدان -میرجاوه ، محورهای منتهی به شهرستان خاش و همچنین از روند پیشرفت فیزیکی پروژه اجرای فوگ سیل در ۱۴۴ کیلومتر از محور زاهدان – سه راهی دشتک بازدید کرد. وی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی که به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل شد،با تشریح خدمات و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افتتاح طرح کشوری «ابرار» در هفته دولت مبنی بر اجرای روکش آسفالت در 2 هزار کیلومتر از راه های اولویت دار و ناتمام روستایی کشور تا پایان سال جاری ، با در نظر گرفتن شرایط ویژه در استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های مذکور در این استان اجرا خواهد شد.

حسن نیا همچنین به تصمیم سازمان راهداری‌و‌ حمل‌و‌نقل جاده‌ای در خصوص اجرای طرح ضربتی کمک به بازگشایی محور‌های آسیب دیده از سیل سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به خسارت های ناشی از سیل به ۸۰۰ کیلومتر از جاده های استان سیستان و بلوچستان تصمیم گرفته شد تا با استفاده از توان و ظرفیت اکیپ های راهداری، تا پایان سال جاری راه های نیمه تمام و آسیب دیده استان بازگشایی شوند.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اهمیت لجستیکی استان سیستان و بلوچستان و خصوصاً بندر چابهار به عنوان شاهراه ارتباط دریایی کشور با آب های آزاد بین المللی گفت: سازمان متبوع به عنوان متولی راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، عزم جدی و راسخ در توسعه و بهبود زیرساخت های جاده ای در راستای گسترش و رونق صنعت حمل و نقل و خصوصاً ترانزیت در این استان را دارد چرا که ترکیب زیرساخت و حمل و نقل در این منطقه از کشور، فرصت بی بدیلی جهت رشد و شکوفائی اقتصاد محلی و ملی به وجود خواهد آورد.

 احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تقدیر ویژه از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور جهت حضور موثر و مستمر در استان طی یک سال اخیر، از ابتکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در زمینه مدیریت ارائه خدمات راهداری در قالب سه اکیپ متمرکز قدردانی کرد و گفت: یقیناً پایداری اقتصادی استان در گرو توسعه حمل و نقل و ترانزیت و استفاده از پتانسیل بندر اقیانوسی چابهار و مرزهای زمینی رسمی چهارگانه استان می باشد.

شایان ذکر است در این سفر معاون راه های فرعی و روستایی سازمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی کردند.