شناسهٔ خبر: 71882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر نماینده ایذه و باغملک از وزارت راه و شهرسازی

تلفات جاده‌ای در مسیر اهواز- ایذه کاهش یافته است

تصادف نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تکمیل نبودن مسیر چهار خطه اهواز- ایذه، اما شاهد کاهش تلفات جاده ای هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، هدایت اله خادمی در جریان حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در ایذه، اظهارداشت: در این مسیر طی سال ۹۴ حدود ۲۰۰ کشته و زخمی به ثبت رسید در حالی که امسال این تلفات به ۷۰ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های راهسازی می تواند در کاهش تصادفات و کاهش خسارات جانی موثر باشد، افزود: اقدامات وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیر ساخت برای اجرای مسیر چهارخطه اهواز- ایذه قابل تقدیر است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین از دولت برای اجرای پروژه های اساسی در منطقه طی سه سال و نیم گذشته، بیان داشت: لازم است از پشتیبانی های سازمان برنامه و بودجه برای به سرانجام رسیدن و اجرایی شدن این چروژه ها که از جمله آن انتقال طرح آبرسانی به ایذه، بیمارستان این شهرستان و نیز همین پروژه راهسازی است قدردانی شود.

وی وجود منابع مالی در کشور را محدود دانست و گفت: با وجود تقاضاهای زیاد برای جذب اعتبارات اما دولت حمایت های ویژه ای از استان خوزستان دارد.

طرح چهار خطه کردن محور اهواز - ایذه سال ها قبل آغاز شده و همچنان کار ساخت آن در چند نقطه ادامه دارد با بهره برداری از این جاده، مسیر اهواز - لردگان از ۴۱۳ کیلومتر به ۳۳۲ کیلومتر کاهش می یابد.

جاده اهواز - ایذه - لردگان، استان‌ خوزستان را به چهارمحال و بختیاری و اصفهان متصل می‌کند.