شناسهٔ خبر: 7189 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نصرآزادانی خبر داد:

شرط تکمیل ریل‌گذاری مسیر تهران- ساوه و زیرسازی ساوه- همدان تا پایان ۹۴/انتقال امانتی ۲۳۰۰ تن ریل از پروژه ساخت راه‌آهن شاهرود به راه‌آهن غرب/ خرید ۳۰ هزار تن ریل

مسعود نصر آزادانی معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام ریل‌گذاری خط آهن تهران ساوه تا پایان امسال خبر داد.

سیدمسعود نصر آزادانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت پیشرفت پروژه ساخت راه‌آهن تهران- ساوه- همدان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر از پروژه ۲۷۰ کیلومتری خط آهن تهران- ساوه- همدان ریل‌گذاری شده است.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به انتقال ۲ هزار و ۳۰۰ تن ریل از پروژه ساخت راه‌آهن شاهرود به پروژه راه‌آهن همدان به صورت امانتی، گفت: این کار به دلیل اهمیت بالای اتصال همدان به شبکه ریلی کشور و نیز زیرسازی ۹۰ درصدی این مسیر خط آهن انجام شده است.

وی با اشاره به انتشار خبر خرید ۳۰ هزار تن ریل برای پروژه‌های ساخت راه‌آهن، تأکید کرد:‌ این مقدار ریل برای همه پروژه‌ها و در سراسر کشور بوده و صرفا برای پروژه خط آهن تهران ساوه همدان نیست. ضمن اینکه تأمین مالی خرید همین میزان ریل نیز به دلیل تحریم‌های بانکی ایران به سختی انجام شد.

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اخذ بودجه ۵۰ میلیارد تومانی در سال گذشته برای پروژه ریلی تهران همدان، ادامه داد: با این میزان پول تنها توانستیم بخشی از مطالبات پیمانکاران این پروژه را پوشش دهیم و هنوز بخش عمده‌ای از این مطالبات قابل تسویه نیست. مگر پیمانکاران تا چه میزان می‌توانند بدون دریافت مطالبات خود کار کنند؟

نصرآزادانی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار پروژه ریلی تهران ساوه همدان، ریل‌گذاری خط آهن تهران ساوه و زیرسازی خط آهن ساوه همدان تا پایان امسال به اتمام خواهند رسید. /

نظر شما