شناسهٔ خبر: 71905 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

شنبه و یکشنبه دمای نوار ساحلی خزر چهار تا شش درجه کاهش می‌یابد/ خزر مواج است

باران امین‌حسین نقشینه از کاهش دمای چهار تا شش درجه‌ای برای روزهای شنبه و یکشنبه در نوار ساحلی خزر خبر داد و گفت: دریای خزر نیز در روز شنبه مواج خواهد بود.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیواینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در روز شنبه تداوم بارش را در استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت که بیشترین مقدار بارش در استان گیلان و مازندران خواهد بود. دریای خزر نیز در روز شنبه مواج است و در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دما بین چهار تا شش درجه در این نواحی رخ خواهد داد.

وی افزود: همچنین در روز شنبه به سبب عبور امواج تراز میانی ، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی نقاط استانهای زنجان، قزوین ، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران ، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت بارش در سواحل خزر کاسته شده ولی همچنان در بعضی ساعات  بارش پراکنده در این مناطق رخ خواهد داد. در ساعات بعد از ظهر این دو روز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، مجددا تشدید بارش را در استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت. در این روز در استان‌های خراسان شمالی ، اردبیل،آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران ، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز چهار شنبه نیز بارش پراکنده در سواحی خزر پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید و در برخی ساعات گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.