شناسهٔ خبر: 71908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه اصلی خلخال - منجیل ۱۵۰۰ میلیارد ریال است

راهسازی کوهستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از نیاز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل راه اصلی خلخال - منجیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، علی یوسف زاده در جریان بازدید استاندار اردبیل از راه ارتباطی اصلی خلخال -  کلور -  درام به منجیل گفت: راه ارتباطی اصلی خلخال -  کلور -  درام به منجیل به طول ۵۵ کیلومتر بوده که از این مقدار ۳۷.۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و ۱۷.۵ کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد.

وی افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه ۴.۵ کیلومتر از حوزه زنجان کاهش و به مجموع راه‌های در حال اجرای استان اردبیل در این مسیر اضافه شده و هم اکنون طول مسیر پروژه در دست ساخت راه خلخال - منجیل در این استان به ۴۲ کیلومتر افزایش یافته و در مقابل مسیر واقع در حوزه استان زنجان به ۱۳ کیلومتر کاهش یافته است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای اجرای ۲۸ کیلومتر عملیات راه‌سازی راه خلخال - منجیل ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه برآورد اولیه صورت گرفته و به پیمانکار مجری راه واگذار شده، افزود: مطالعات ۴.۵ کیلومتر اضافه شده به حوزه استان اردبیل نیز پایان یافته و در قالب ۲۵ درصد پیمان پیمانکار پروژه اجرا خواهد شد.

یوسف‌زاده اظهار داشت: عملیات اجرایی  ۳ دستگاه پل خاص در این مسیر تکمیل و ساخت ۲ دستگاه پل خاص دیگر نیز در مرحله تکمیل است.

وی باتصریح کرد : راه اصلی خلخال - منجیل از جمله راه‌های فاقد گردنه‌های برف‌گیر و تونل و یکی از راه‌های ایمن برای سفر به مرکز کشور در تمام فصول از سال است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این راه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این بازدید گفت: با تامین اعتبار لازم برای ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های راه‌سازی خلخال کار اجرا و تکمیل این پروژه‌ها شتاب می‌گیرد.

وی افزود: برای عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتری راه مرکز بخش خورش رستم و اتصال آن به راه اصلی اردبیل - تهران ۵۰ میلیارد ریال اعتبار منظور خواهد شد.

گفتنی است در این سفر اکبر بهنامجو استاندار اردبیل و هیئت همراه از پروژه‌های راه‌سازی خلخال ،درام به منجیل و همچنین راه ارتباطی درحال ساخت هشجین مرکز بخش خورش رستم به سه راهی اردبیل ،سرچم بازدید کردند.