شناسهٔ خبر: 71911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر استان ایلام

کمیسیون ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از رسیدگی به تخلفات شرکت ها و رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام, نوراله دلخواه گفت: تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل برون شهری کالا و مسافر در سطح استان ایلام در ۵ ماه نخست امسال با همکاری پلیس راه استان ایلام رسیدگی و احکام متناسب صادر شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: عمده تخلفات رانندگان کمیسیون ماده ۱۱جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و عدم رعایت ضوابط و مقررات جاجایی بار‌های ترافیکی بوده است.

وی با اشاره به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ در پنج ماه اول سال ۹۸ گفت: از تعداد۱۰۴ پرونده ۶۰ مورد تذکرکتبی، ۳۸ مورد قطع خدمات یک ماهه،۶ مورد برائت از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

دلخواه نمونه تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا کمیسیون ماده ۱۲ را عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به تهیه و تنظیم و استفاده از بارنامه، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه و تنظیم و استفاده از صورت وضعیت، سو استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی عنوان کرد

وی خاطر نشان کرد: از تعداد ۶۱ پرونده صادر شده در کمیسیون ماده ۱۲ در ۵ ماه نخست امسال ۱۸ مورد جریمه نقدی،۳۷ مورد برائت،۴ مورد تذکر کتبی و ۲ مورد قطع خدمات یک ماهه بوده است.