شناسهٔ خبر: 71914 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی:

رفع مشکلات بانکی و امور حمل و نقلی دو سرفصل مهم تحقق اهداف توسعه همکاری‌های ایران و سوریه است

سفر وزیر راه و شهرسازی به سوریه محمد اسلامی در دیدار با نخست وزیر سوریه حل امور بانکی و حمل و نقل را دو سرفصل مهم برای تحقق اهداف توسعه همکاری‌های دو کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به‌منظور شرکت در مراسم افتتاحیه شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی سوریه از تاریخ ۵ تا ۷ شهریورماه به سوریه سفر کرده بود، در جریان ملاقات با عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه ضمن مرور بر روند و پیگیری بر اجرای تفاهم‌های چهاردهمین اجلاس کمیسیون‌ مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه تاکید کرد.

اسلامی در این دیدار بر اجرای این تفاهم‌نامه در محور‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری، حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاری، بیمه، ‌ امور بانکی و صدور خدمات فنی و مهندسی که در تاریخ ۹ بهمن ۹۷ در دمشق تشکیل شد، بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای زمینه‌سازی مشارکت بخش خصوصی کشورمان برای اجرای پروژه‌های زیربنایی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی حل امور بانکی و حمل و نقل را دو سرفصل مهم دانست و الزامی برای تحقق اهداف توسعه همکاری‌های دو کشور برشمرد.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه، نیز در این ملاقات آمادگی بخش‌های بانکی و حمل و نقل دولت سوریه را برای همکاری در راستای حل و فصل مسائل مرتبط با این دو حوزه اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی به اتفاق هیئت همراه که متشکل از جمعی از تجار و نمایندگان ۶۲ شرکت بخش خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی سوریه به دمشق، پایتخت این کشور سفر کرده بود.