شناسهٔ خبر: 7193 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزير در مراسم افتتاح ۲۸۱۸ واحد مسكن مهر:

دولت يازدهم كليد ۴۸۰ هزار واحد مسكن مهر را تحويل داد/ ۲۶۰ هزار واحد مسكن مهر تمام شده در انتظار تامين خدمات

احمد مهرآبادی قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر در مراسم واگذاري ۲۸۱۸ واحد مسكن مهر به متقاضيان در استان سمنان اعلام كرد: در ۱۹ ماه فعاليت دولت يازدهم ۴۸۰ هزار واحد مسكن مهر به مالكان تحويل داده شده است و بيش از ۲۶۰ هزار واحد مسكوني داريم كه ساخت آن تمام شده ولي به خاطر تامين نشدن زيرساخت ها امكان تحويل و اسكان در آنها وجود ندارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، احمد اصغري مهرآبادي در مراسم افتتاح نمادين واحدهاي مسكن مهر در استان سمنان گفت: تا پايان خرداد امسال ۸۰ هزار واحد مسكن مهر در كشور به مالكان تحويل داده مي شود.

وي اظهار داشت: با همكاري بانك مركزي افزايش تسهيلات مسكن مهر از ۲۵ ميليون به ۳۰ ميليون تومان اجرايي شده و اميدواريم با تلاش بانك مسكن اين افزايش در تسهيلات ارائه شده در همه استان ها اعمال شود.

اصغري مهر آبادي با بيان اينكه دو ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسكوني در كشور در دست ساخت بوده است، افزود : تاكنون يك ميليون و ۴۲۰ هزار واحد مسكوني افتتاح شده است.

اصغري مهرآبادي مهمترين مشكل در واگذاري مسكن مهر را كمبود اعتبارات عنوان و تصريح كرد : بيش از ۲۶۰ هزار واحد مسكوني داريم كه ساخت آن تمام شده ولي به خاطر تامين نشدن زيرساخت ها امكان تحويل و اسكان در آنها وجود ندارد كه تا چند ماه آينده اين مشكل رفع خواهد شد.

مهرآبادي، همكاري و مساعدت بانك مركزي، شوراي پول و اعتبار و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي همكاري در بخش تعاوني ها مسكن مهر را براي تسريع در اتمام مسكن مهر كشور خواستار شد.

مديركل مسكن و شهرسازي استان سمنان نيز در اين برنامه با اشاره به ساخت ۳۳ هزار واحد مسكن مهر در اين استان، گفت: تاكنون ۲۸ هزار واحد از اين تعداد تحويل مالكانشان شده است.

اسماعيل صادقي پنج هزار واحد مسكن مهر نيز تا پايان سال در استان سمنان به مالكان تحويل داده مي شود.

واحدهاي تحويل داده شده در اين آئين واحدهاي ۸۰ تا ۸۵ مترمربعي است كه ۴۵ درصد از آنها صنعتي ساز و مابقي سنتي ساز است.

اين واحدها با تسهيلات ۲۵۰ ميليون ريالي، به همراه آورده مالكان ساخته شد.

نظر شما