شناسهٔ خبر: 71938 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

اتمام بازسازی ۵۵ هزار واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده

علیرضا تابش علیرضا تابش با اعلام این مطلب که بازسازی ۵۵ هزار واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده به اتمام رسیده است، گفت: برای واحد‌های تعمیری ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۰۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: برای واحد‌های تعمیری ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۰۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ۴۵ هزار واحد تعمیری به ۶ استان تعلق دارد که در استان خوزستان ۱۴ هزار واحد، استان گلستان بیش از ۱۰ هزار واحد و در استان لرستان بیش از ۱۵ هزار واحد بر اساس برنامه زمانبندی تعمیراتشان تمام شده است.

تابش گفت: الان وارد مراحل اجرایی احداثی‌ها شده ایم که از مجموع تخریبی‌ها ۲۳ هزار واحد را پی کنی کرده ایم، ۱۶ هزار واحد فونداسیونشان تمام شده و ۱۰ هزار واحد هم سازه آن‌ها نصب شده و ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع در احداثی‌ها داریم که تاکنون ۴۲۰ میلیارد تسهیلات بانکی برای آن‌ها هزینه شده و ۱۲۰ میلیارد تومان هم بلاعوض داده ایم و در بحث کمک معیشتی هم ۶۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اولویت بازسازی را با سرپناه و خانه مردم دانست و گفت: بعد از احداث خانه‌ها به سراغ معابر، خیابان‌ها و جاده‌های روستایی خواهیم رفت و اعتبار آن نیز تامین شده است.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تابش گفت: به اعتقاد من وام‌های تعلق گرفته برای ساخت واحد ۸۰ متری کافی است حالا اگر کسی باز کمک بخواهد در استان خوزستان ۱۰ میلیون وزارت نفت کمک می‌کند و ۵ میلیون هم هلال احمر که بنا بر پیشرفت کار در اختیار صاحب خانه قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن افزود: اگر کسی مشکلی یا شکایتی دارد می‌تواند به دفاتر و مسئولان بنیاد مسکن و یا فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کند قطعا رسیدگی می‌شود.

تابش ادامه داد: مسئله فاضلاب اهواز بسیار مهم است و در جلسه‌ای که پس فردا با آقای نوبخت و استاندار محترم داریم به این موضوع هم که اعتبار آن هم تامین شده خواهیم پرداخت.