شناسهٔ خبر: 7196 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل تامین تجهیزات سازمان بنادر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه خبر داد:

تولید ۶ شناور تجسس و نجات بومی در سال ۹۴ / هیچ شناور راهنمابری از خارج خریداری نکردیم

شناور تجسس و نجات مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هیچ شناوری از خارج خریداری نشده است گفت: از ۱۰ سال گذشته تمام این نوع شناورها در داخل کشور تولید می‌شوند.

عبدالکریم رزازان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تکذیب خرید ۱۰ فروند شناور راهنما‌بر از یک شرکت هلند گفت: به هیچ وجه چنین شناورهایی خریداری نشده چراکه توانایی تولید این شناورها در داخل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ فروند شناور راهنمابر و تجسس‌ و نجات در کشور فعال است گفت: از ۱۰ سال گذشته تمام این نوع شناورها در داخل کشور تولید می‌شوند ضمن اینکه برای امسال تولید ۶ فروند از شناور تجسس و نجات در دستور کار است که ۱۰۰ درصد در داخل تولید می‌شوند.

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: به عنوان مسئول تامین و نگهداری تجهیزات اعلام می‌کنم تمام تجهیزات این شناورها در داخل کشور تولید می‌شود و در تمام مناقصات استفاده حداکثری از توان داخل رعایت می‌شود و در صورت مشاهده تخلف مناقصه توسط دستگاه نظارتی باطل خواهد شد.

رزازان ادامه داد: سازمان بنادر و دریانودری همواره بر استفاده از توان داخلی تاکید دارد حال با این شرایط چگونه ممکن است این شناورها از خارج کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی حتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی که از منابع این سازمان استفاده می کنند اجازه خرید و تامین تجهیزات در صورت تولید داخل، از کشورهای خارجی را نمی دهد گفت: البته ممکن است بخش خصوصی از سرمایه خود و بدون استفاده از منابع دولتی نسبت به خرید خارجی اقدام کند که از حوزه وظایف سازمان بنادر ساقط است. /

نظر شما