شناسهٔ خبر: 72002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان سمنان با انسداد راه‌های غیر مجاز

شانه سازی راه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از انسداد بیش از ۲۸۰ مورد راه‌های غیر مجاز و دسترسی های ناایمن طی ۵ ماهه اول سال ۹۸ خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ، محمدرضا عرب احمدی اظهار داشت: حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی و ارتقاء ضریب ایمنی به استناد تبصره یک ماده ۶ اصلاح قانون ایمنی راهها و راه ‌آهن یکی از وظایف اصلی حوزه راهداری است.

وی با تاکید بر این که رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها به لحاظ فراهم کردن شرایط سفر ایمن و مناسب برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود : طی ۵ ماهه اول سالجاری بیش از ۲۸۰ مورد انسداد راههای غیر مجاز و دسترسی های ناایمن و رفع آثار تجاوز به حریم توسط حوزه راهداری ادارات شهرستان انجام گرفته است.

عرب احمدی با اشاره به اینکه کساني كه قصد احداث هرگونه راه دسترسي در حريم راه را دارند بايد مجوزهاي لازم را از ادارات مرتبط اخذ کنند، افزود : ایمن سازی راههای دسترسی به محورهای مواصلاتی به منظور هدایت و کنترل مناسب وسایل نقلیه و کاهش تصادفات ضروری است.

شایان ذکر است بیش از ۱۹۰۰ کیلومتر راه اصلی ، آزاد راه ، فرعی و روستایی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان است.