شناسهٔ خبر: 72012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل بار در راه آهن تهران۱۲ درصد رشد داشته است

قطار باری مدیر کل راه آهن تهران گفت: در ۴ ماهه امسال بارگیری در خطوط ریلی این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته که باعث تحقق ۵۶درصدی برنامه ۹۸ در تن کیلومتر حمل بار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن تهران, عابدین هادی نژاد با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر شاخص های حمل بار در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم اظهار داشت :طی ۴ ماه گذشته حمل سیمان پاکتی آبیک به تپه سفید از طریق شبکه ریلی در راه آهن تهران آغاز شده که ظرفیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار تن بار را به صورت سالیانه شامل می شود.

وی با یاد آوری اینکه پیش از این حمل سیمان فله از کارخانه آبیک در شبکه ریلی تهران آغاز شده بود افزود: حجم حمل محموله سیمان و کلینگر از این کارخانه تا کنون ۵۰ هزار تن طی ۴ ماه گذشته بوده است.

هادی نژاد تصریح کرد: تداوم حمل کلینگر سیمان از کارخانه سیمان آبیک به بندرعباس در راستای توسعه حمل محمولات غیر نفتی صورت گرفته و باعث شده است تا حمل بار محمولات غیر نفتی در این اداره کل رشدی ۲۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد.

مدیر کل راه آهن تهران همچنین از شروع و توسعه حمل محمولات صادراتی نمک گرمسار به بندر امیرآباد جهت صادرات به روسیه خبر داد و گفت: افزایش روابط بین الملل خصوصا انتقال بار از طریق ریل یکی دیگر از برنامه هایی است که مجموعه بزرگ راه آهن و اداره کل راه آهن تهران دنبال می کند و به همین منظور قطار کانتینری چین-ایران با دوسر بار شدن طی ۴ماه گذشته توانسته ۳ هزار تن محمولات کانتینری را از گمرک غرب به چین بارگیری و اعزام کند.

هادی نژاد با تأکید براهمیت اتصال سیلوی شمس آذر و پایانه کانتینری رنگین ئانه ابردژ به شبکه ریلی تصریح کرد : اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل و نقل ریلی علاوه بر مزیت های اقتصادی که برای کشور خواهد داشت این است که می تواند ظرفیت حمل و بارگیری را در این اداره کل ۵۰۰ هزار تن افزایش دهد.

وی در پایان افزود:طی ۴ ماه گذشته اداره کل راه آهن تهران توانسته است تمامی شاخص های ایمنی را افزایش و روند حوادث را کاهشی کند به طوری که ۶۷ در صد برخورد با وسایل نقلیه جاده ای ،۴۴درصد برخورد با عابر،۵۰در صد خروج در سایر نقاط و ۱۰۰ در صد خروج در بلاک نسبت به سال قبل در این اداره کل کاهش یافته است.

برچسب‌ها: