شناسهٔ خبر: 72036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مطالبات رانندگان با ایجاد همدلی بین دستگاهی تحقق یافت

جلسه ارومیه مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری از تحقق مطالبات رانندگان با ایجاد همدلی بین دستگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، منصور فخاران در دیدار با مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد اعلام برخی مطالبات به حق توسط رانندگان بخش باری کشور بودیم که با وجودعدم ارتباط آن با مسئولیت های سازمان راهداری و حمل ‌نقل جاده ای با ایجاد همدلی بین دستگاهی توسط این سازمان مطالبات مطروحه از جمله مباحث بیمه ای تحقق یافت.

  وی ادامه داد: با توجه به چالش هایی که در این بخش به ویژه درخصوص موضوعات مرتبط با ایمنی ترددهای جاده ای وجود دارد، نیازمند ارتباط بی وقفه با مردم هستیم تا با آگاهی از مسئولیت اجتماعی خود در مقابل رفتارهای پرخطر ترافیکی نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و‌ نقل جاده ای با بیان اینکه سازمان راهداری ‌حمل ‌نقل جاده ای دغدغه جان و مال مردم را دارد، اذعان کرد: در بخش ایمنی، تصادفات و میزان آمار تلفات آن به یک مقوله عادی در بین مردم تبدیل شده است و از این موضوع نگرانیم ‌باید این نگرانی و کنترل عامل انسانی بعنوان بیشترین سهم تصادفات جاده ای در بطن جامعه ایجاد شود.

فخاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح ابرار یادآور شد: ابرار  (اقدام برای راههای روستایی اولویت دار) یک مطالبه عمومی است که بصورت امانی و پیمانی توسط ادارات استانی اجرا خواهد شد و در قالب آن باید توقعات مردم را مدیریت کنیم.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار برای کاهش تصادفات از طریق اقدامات نرم افزاری ‌‌و فرهنگ سازی با مشارکت همه دستگاههای بخش های اجرایی، فرهنگی و آموزشی اظهار امیدواری کرد و گفت: سیاست توسعه ارتباطات رسانه ای در بخش حمل و نقل ضروری است و همه دستگاههای دلسوز باید در این خصوص کار کنند.

باقری با تاکید بر ضرورت توسعه آزادراه و بزرگراه در آذربایجان غربی بعنوان یکی از استان های مهم ترانزیتی و حمل ‌ونقلی اظهار کرد: براساس آمار عامل راه دارای سهم‌ده درصدی در تصادفات است که در کنار تلاش برای کاهش سهم ۷۰ درصدی عامل انسانی نباید از نقش راه نیز غفلت کرد و این امر در ماه شهریور بعنوان یکی از بازه های زمانی پرحادثه و پر خطر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از تلاش ها و تعاملات مناسب مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای آذربایجان غربی در پیگیری موضوعات مرتبط با این حوزه اضافه کرد: در مجموعه استان و استانداری آماده هر نوع اقدامی در جهت کمک به این بخش هستیم.

در حاشیه این دیدار  مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و‌ نقل جاده ای ‌‌و‌مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی حضور یافتند.