شناسهٔ خبر: 72045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلوگیری از ۳۹۶ مورد ساخت و سازغیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل

رفع تجاوز معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۳۹۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز شناسائی،توقف و قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی صبحی در بازدید از محور سرعین اردبیل در استان گفت : از این میزان ۱۷۰ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی،به ۱۶۹ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۵۷ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در ۵ ماه گذشته قلع و قمع شده است

وی با قدردانی از حمایت های ارزنده ی دستگاه قضائی استان افزود:گشت های راهداری بطور مرتب در محورها حضور فعال دارند و در مدت یاد شده توانستند ۵۶۵ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه را شناسائی،برخورد و قلع و قمع کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل راه و حریم آن به عنوان سرمایه ارزشمند ملی دانست و تصریح کرد:راهداران پرتلاش برای حفاظت و صیانت از این مهم باهمه توان تلاش کرده وبا متخلفین نیز به شدت برخورد می کنند.

صبحی خط کشی ۵۷۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با رنگ گرم و سرد را را یادآور شد و تصریح کرد:در ۵ ماه گذشته تعمیر،مرمت و بهسازی پل های عنبرلو،سروآغاجی،صلوات،کنگرلو، آب بندی سطح و تطویل آب چکان های پل های بزرگ در جاده های استان باتلاش راهداران انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ارتقای ایمنی محورها را اولویت اصلی راهداری دانست و گفت:در جهت اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز استان راهداران سخت کوش اقدام به اصلاح رمپ های ورود و خروج فرودگاه اردبیل،اصلاح پیچ های قبل از سه راهی ثمرین،ایمن سازی سرازیری شرفه در محور گرمی و هم چنین جاده تازه کند در محور پارس آباد کرده اند.