شناسهٔ خبر: 72053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور مقابله با آلودگی دریا در بندر خرمشهر

مانور مانور آمادگی عملیاتی مقابله با آلودگی دریا در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مدیر این اداره کل ضمن اعلام این خبر هدف از برگزاری این مانور را آمادگی نیروهای عملیاتی و خطرات احتمالی ناشی از  آلودگی دریایی به منظور کاهش آثار محیط زیست  و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ بر طبق کنوانسیون های بین المللی عنوان کرد.

نوراله اسعدی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در لنگرگاه فیلیه  عملیات آغاز و هماهنگی های لازم برای مهار و پاکسازی توسط تیم مقابله با آلودگی بندر خرمشهر صورت گرفت.

وی تصریح کرد: یدک کش ناصر۳ و یک فروند قایق راهنمابر به محل عملیات اعزام شدند و با رسیدن تیم های عملیاتی به موقعیت اعلام شده عملیات برطرف کردن آلودگی نفتی با استفاده از بوم بادشونده انجام و بوسیله اسکیمر دلتا جمع آوری شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی  خرمشهر در ادامه گفت: در پایان آلودگی جمع آوری شده به مخازن نفتی منتقل و عملیات با موفقیت انجام شد.

اسعدی خاطر نشان کرد: بندر خرمشهر هر ساله طرح آمادگی نیروهای عملیاتی و مقابله با آلودگی های نفتی را به صورت مستمر و مداوم برگزار می کند.