شناسهٔ خبر: 72064 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

رونق گردشگری دریایی در بوشهر/ اجرا طرح حفاظت کانال دسترسی در ساحل غربی بندر بوشهر

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: با اجرا طرح حفاظت کانال دسترسی در ساحل غربی بندر بوشهر گردشگری دریایی در این منطقه رونق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمند زاده در نشست هم‌اندیشی با شهردار بوشهر اظهار داشت: ساحل غربی بوشهر به‌واسطه قرارگیری در جهت باد شمال غربی به‌عنوان باد غالب همواره طوفانی و متلاطم است از این‌رو مطالعات لازم در زمینه ثبات جوی این محدوده و ایجاد آرامش نسبی انجام‌شده است که زمینه رونق فعالیت‌های گردشگری دریایی را فراهم می‌کند.

ارجمندزاده ادامه داد: مطالعات طرح حفاظت کانال دسترسی به کاهش رسوب‌گذاری و کاهش هزینه‌های مرتبط با لایروبی کانال دسترسی نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: با تحقق طرح حفاظت کانال دسترسی زمینه جذب مسافران دریایی در ساحل غربی بوشهر برای عمده روزهای سال فراهم خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در ارتباط با اجرا پروژه‌ها در نوار ساحلی این اداره کل درزمینه صدور مجوزها و همچنین کمک‌های مطالعاتی می‌تواند ظرفیت خود را در اختیار شهرداری بگذارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین سید نورالدین امیری؛ شهردار بوشهر گفت: دستگاه‌هایی هستند که فعالیت‌های آن‌ها روی کارایی شهرداری اثرگذار است و می‌توانند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی یاری‌رسان مدیریت شهری باشند بدین‌جهت اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز به‌عنوان دستگاهی مهم و تأثیرگذار می‌تواند ایفاگر نقش مؤثری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی باشد.