شناسهٔ خبر: 72086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

محور اهواز به چذابه برای اربعین حسینی آماده می‌شود

بهسازی راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آماده سازی محور اهواز تا مرز بین المللی چذابه برای اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: بخشی از محور بستان- چذابه به دلیل وقوع سیل در سال جاری دچار خسارت فراوان شد و در حال حاضر عملیات آماده سازی این قطعه در حال انجام است و عملیات خط کشی و نصب تابلو علائم نیز تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید.

وی افزود: جاده عبدالخان به بستان جزء محورهای اصلی و شریانی خوزستان نیست و عمده راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در محور اهواز-حمیدیه-سوسنگرد- بستان و مرز بین المللی چذابه صورت می گیرد که این محور از وضعیت خوبی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای ۳ پروژه حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در این محور، افزود: تا پیش از شروع اربعین حسینی این پروژه ها اجرایی خواهند شد.

بهرامی نیا خسارت های وارد آمده ناشی از سیل به جاده در محور عبدالخان به بستان را نیز مورد اشاره قرار  داد و گفت: با توجه به حجم بالای خرابی های سیل در جاده های استان، کار بهسازی و ترمیم محورهای آسیب دیده اولویت بندی شده است و در حال برنامه ریزی برای رفع خرابی ها در محور ترانزیتی عبدالخان به بستان هستیم.

وی تأکید کرد: در محورهایی که اداره کل راه و شهرسازی مشغول احداث جاده است بلافاصله پس از احداث، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در حوزه فعالیت خود اقدامات لازم را به انجام می رساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص ایجاد روشنایی در محورهای مواصلاتی بیان کرد: احداث روشنایی تابع استانداردهایی است که باید رعایت شود و با توجه به هزینه بالای انجام و نگهداری آن، باید شرایط محورها را سنجید و در محورهایی که روشنایی ضرورت دارد، نسبت  ایجاد آن اقدام کرد.