شناسهٔ خبر: 72087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی

جلسه بیرجند چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، گزارشی از اجرای مصوبات قبلی ارائه و راهکارها و پیشنهادات در خصوص ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مورد بحث و بررسی شد.

سرهنگ رضایی فرمانده پلیس راه استان نیز  گزارش آخرین وضعیت تصادفات جاده ای استان را ارائه نمودند و بر سهم عمده سه تخلف عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز در تشدید تلفات جاده ای استان تاکید شد.

وی همچنین افزایش گشت های کنترل جاده ای مشترک راهداری و پلیس راه بویژه در زمان و مکان های اولویت دار را جهت تصویب در کمیسیون مطرح شد .

در ادامه  میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان به جمع بندی نهایی جلسه پرداخته و بر اجرایی شدن مصوبات از سوی ادارات و سازمان های ذیربط و خصوصا آمادگی هر چه کامل تر در حفظ و رعایت ایمنی تردد عزاداران در دهه اول محرم و دسته های عزاداری تاکید شد.

وی در ادامه به قاطعیت در برخورد با کسانی که در مقوله ایمنی جان و مال مردم را به خطر می اندازند اشاره کرد و با توجه به اولویت در فعالیت های زود یازده هشداری و پیشگیرانه، بر عملیاتی و اجرایی نمودن  طرح های کارشناسی شده و  بومی در جهت افزایش ایمنی اشاره کرد‌.

 در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون تشکیل شد تقویت اقدامات اجرایی مرتبط با حوزه ایمنی، تشدید اقدامات نظارتی و برخورد باتخلفات، تقویت پوشش مخابراتی جاده ای و استقرار تیمهای عملیاتی در حاشیه راهها و تدابیر لازم برای بازگشائی مدارس و ایمن سازی ویژه شتر در راههای کویری و احداث ۵۰ استراحتگاه موقت طی دوره دو ساله در محورهای کویری استان از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود مورد تاکید قرار گرفت.