شناسهٔ خبر: 72095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

محلات هدف حاشیه نشینی ساری و قائمشهر روکش آسفالت می‌شود

آسفالت محله مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از اجرای روکش آسفالت محلات هدف حاشیه نشینی ترک محله، شهدا محله، سمنا دشت در شهرستان‌های ساری و قائمشهر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری گفت: طبق مطالعات صورت گرفته و با توجه به گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در استان، این مسئله پدیده‌ای گذرا و ناپدید شدنی نیست و در سطح شهرهای استان در حال گسترش است. از آنجا که این سکونتگاه‌ها با مسائل پیچیده‌ای روبه‌رو هستند اين مشكلات قابليت سرايت به باقی شهر را دارند و عدم رفع آنها، قشر فقير شهری را در چرخه‌ای از فقر و عدم ارتقاء اجتماعی گرفتار خواهد كرد.

نظری با اشاره به اینکه  بازآفرینی شهری سیاست توسعه جامع و یکپارچه در عرصه های مختلف شهر به منظور افزایش بهره وری اقتصادی و اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است ،افزود : توجه به ابعاد اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی – زیست محیطی و کالبدی شهر در یک ساختار هم پیوند  و یکپارچه ازاصول  بازآفرینی شهری بشمار می رود . 

وی یادآور شد : در این راستا مقدار ۲۷۶۰۰۰ مترمربع آسفالت در معابر قائمشهر اجرا شده است.

معابر گلستان ۵۵ (شهید پلنگی) به طول ۱۵۰۰ متر و به عرض متوسط ۱۰ متر، خیابان مولوی به طول ۸۰۰ متر و به عرض متوسط ۷ متر، خیابان ورزش به طول ۷۰۰ متر و به عرض متوسط ۷ متر، و خیابان های امت ۱۲و امت ۱۸ و آزادی ۷۳ و عرفان ۱ از جمله مکان هایی بوده است که در راستای احیاء و بازآفرینی ناکارآمد شهری روکش آسفالت به اجراء درآمد.   

گفتنی است :  کل اعتبار هزینه شده پروژه روکش آسفالت ترک محله، شهدامحله، سمنادشت ۱۵۸۰میلیون ریال است.