شناسهٔ خبر: 72097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبرداد:

برگزاری دوره بازآموزی مدیران فنی شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: دوره بازآموزی مدیران فنی شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده ای با بهره گیری از اساتید اعزامی از مرکز درحال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت آشنایی مدیران فنی شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل جاده ای با نحوه کنترل اجزاء فنی وسیله نقلیه عمومی به منظور آمادگی وسیله نقلیه از نظر سلامت و ایمنی جهت اعزام به سفر دوره آموزشی با حضوررابطان حمل ونقل ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستانهای استان، مدیران فنی تعداد  ۶۵ شرکت حمل و نقل کالا و تعداد ۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر درحال برگزاری است.

در این دوره به اهمیت نقش مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل در افزایش ایمنی ناوگان، حس مسئولیت‌پذیری و نظارت مدیران فنی شركت‌های حمل و نقل در توجه به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر، از جمله سیستم ایمنی، ترمز، فرمان، لاستیک‌ها، برف پاک‌کن، کپسول آتش‌نشانی شارژ شده و مثلث‌های شب‌رنگ در خودروها و..... پرداخته خواهد شد.

شهامت عنوان كرد: هدف از برگزاري در این دوره آموزشی آشنایی با انواع تخلفات مرتبط با فعالیت مدیر فنی، آشنایی با نحوه شناسایی و کنترل معایب وسیله نقلیه است.

وی در ادامه به آموزش سپهتن منصوب بروی اتوبوسها اشاره کرد وبا تأکید بر مزایای سامانه سپهتن برای رانندگان ناوگان مسافربری تصریح کرد: مزایای سامانه سپهتن برای رانندگان بیشتر از سایرین است و از آن جمله می توان به اطلاع به موقع از جزئیات تردد ناوگان، مشاهده جزئیات تردد و مسیر سفر خودرو، گزارش میزان توقف های خودرو در حین سفر، گزارش کارکرد ناوگان، بررسی تخلفات خودروها به تفکیک رانندگان (کدام راننده، کدام تخلف، در چه زمان و مکان و ...) به صورت دقیق، رسیدگی به اختلاف بین راننده‌ها بر اساس جزئیات تردد و ساعات رانندگی، رسیدگی به اختلاف راننده ها و مالکان بر اساس جزئیات تردد و ساعت رانندگی، کاهش قابل توجه هزینه جرایم راهنمایی و رانندگی (بازگشت هزینه)، امکان تفکیک جرایم برای هر راننده، اطلاع به موقع از حوادث احتمالی به وجود آمده برای خودرو، انجام برنامه ریزی برای خروج رانندگان و خودروها از سرویس برای انجام تعمیرات و مرخصی ها اشاره کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین از دیگر مزایای این سامانه را در جهت ارتقاء حقوق شهروندی : ارتقاء تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه ای بر کیفیت سفرهای ناوگان شرکت، رسیدگی به شکایات مسافران، امنیت روانی حاصل از کنترل برخط و لحظه ای خودروها ، کوتاه شدن مدت سفر و بسیاری از امکانات که در نرم افزار تلفن همراه این سامانه وجود دارد در افزایش احساس امنیت سفر با ناوگان حمل و نقل مسافر تأثیر زیادی دارد اشاره کرد.

شهامت اضافه کرد: سامانه سپهتن به عنوان یک سامانه نوپا در تلاش است تا نقش انسان در خطاها و تخلفات را کاهش دهد که دائما در حال بررسی و ارتقا است و در کارگروهی مخصوص  امکانات و ویژگی هایی به این سامانه اضافه می گردند .

وی در پایان عنوان کرد: این سامانه، اولین و تنها سامانه ای موثردر کنترل پیشگیرانه تخلف های رانندگی و حمل و نقل می باشد و قبل از ثبت هر تخلفی، به راننده و مالک هشدار داده می‌شود.