شناسهٔ خبر: 72119 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

فاز اول هوشمندسازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی می‌شود/ ارتقای بهره‌وری در حمل‌ونقل مستلزم به‌کارگیری فناوری‌های نوین است

جلسه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بهره‌وری حمل‌ونقل یعنی اینکه سهم حمل‌ونقل در هزینه تمام‌شده کالا کاهش پیدا کند و به نرم جهانی نزدیک شود که این هدف، مستلزم به‌کارگیری فناوری‌های نوین و استفاده حداکثری از سیستم تبادل الکترونیکی اسناد و فرایندهای عملیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در چهل و هشتمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع " طرح بررسی بارنامه الکترونیکی در صنعت حمل‌ونقل "، رویکرد راه‌آهن در به‌کارگیری بارنامه الکترونیک را یک اقدام ارزشمند و الگویی برای سایر شقوق حمل‌ونقلی کشور دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست که مرتضی باقری ؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی  نیز حضور داشت، تأکید کرد: در بنادر تجاری کشور به‌عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک و بر اساس یک برنامه‌ریزی و پروژه‌ای کاملاً تعریف‌شده و منسجم، فاز اول هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راه‌اندازی می‌شود.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بابیان اینکه در حال حاضر تمرکز این سازمان بر روی موضوع هوشمند سازی بنادر است، افزود: پروژه هوشمند سازی بنادر تجاری کشور فرایندی است که زیرساخت ، روبنا، تجهیزات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز را شامل می‌شود.

به گفته راستاد، با اجرای هوشمند سازی بنادر، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات الکترونیکی در بنادر راه‌اندازی می‌شود و سیستم جامع بندری شکل می‌گیرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در ادامه تأکید کرد: نکته مهم دیگر در بحث تبادل الکترونیکی اسناد و فرایندهای عملیاتی ، اتصال بنادر به‌عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک با سایر حلقه‌ها و سایر شقوق حمل‌ونقل است که این گام راهبردی مستلزم جامعیت، فراهم شدن یکپارچگی و انسجام در برنامه‌ریزی‌های زیرساختی و بارنامه الکترونیکی است.