شناسهٔ خبر: 72172 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد :

آمادگی بیش از ۸۰۰۰ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع)/ مرز خسروی فردا بازگشایی می‌شود

نشست هم اندیشی مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بازگشایی مرز خسروی با حضور وزرای کشور ایران و عراق در روز جمعه پانزدهم شهریورماه خبر داد و گفت: برای جابجای زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین سال جاری بیش از ۸۰۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن نیا در نشست هم‌اندیشی با مدیران کل ستادی و استانی سازمان و حمل‌ونقل جاده‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد از آمادگی و برنامه‌ریزی این سازمان برای مدیریت ترافیک و جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از چهار مرز مهران، شلمچه، چزابه و خسروی در سال جاری خبر داد و گفت: فردا پانزدهم شهریورماه مرز خسوری با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی می‌شود.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری ۲.۵ تا ۳ میلیون زائر از چهار مرز مذکور جابه‌جا می‌شوند که سهم مرز مهران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای جابجای زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین سال جاری بیش از  ۸۰۰۰دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اولویت دوم را ساخت و نگهداری راه‌های روستایی عنوان کرد و گفت: سازمان تمام تلاش خود را برای اثر بخشی در این بخش به کار خواهد گرفت.

حسن نیا خاطرنشان کرد: تا سه ماه آینده ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید آماده راهداری زمستانی شوند و دستورکار لازم برای آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی  حمل‌ونقل کالاهای اساسی و بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده‌های آن‌ها را مهم برشمرد و گفت: با توضیحاتی که امروز در مورد این چهار سرفصل ارائه می‌شود امید است جمع‌بندی مطلوب حاصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید با تامین منابع و استفاده از اسناد خزانه بتوانیم رشد قابل ملاحظه‌ای در عرصه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رقم بزنیم.