شناسهٔ خبر: 72224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص بیش از ۵میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه شهرستان گرمی

جلسه گرمی فرماندار شهرستان گرمی گفت: امسال ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه راه و راهداری تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی بهشتی در دیدار با مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی راهداران در خدمت بی‌منت به مردم اظهار امیدواری کرد: با تزریق به موقع این اعتبارات شاهد خدمات‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم باشیم.

رئیس شورای اداری شهرستان گرمی تصریح کرد: راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری ۹۷۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی شهرستان گرمی را برعهده دارد که از این مقدار ۱۱۸ کیلومتر راه اصلی ۷۰، کیلومتر راه فرعی ،۷۳۷ کیلومتر راه روستایی و شنی و ۴۵ کیلومترنیز راه مرزی است.

فرماندار گرمی خدمات رسانی راهداران به مناطق محروم روستاهای مرزی و بهسازی راه آنها را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و از مدیر کل راهداری  استان خواست تا نسبت به بهسازی و آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار این شهرستان به ویژه راه روستای قباله به زیوه اقدامات لازم را انجام دهند.

بهشتی بر تسریع در اجرای پروژه بهسازی و روکش آسفالت محورهای گرمی به انگوت و موران توسط راه و شهرسازی و هم چنین روکش آسفالت جاده قدیم گرمی توسط راهداری تاکید کرد.

در این دیدار مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز ضمن تشریح اقدامات راهداران در حوزه شهرستان گرمی از فرمانداران سایر شهرستان‌ها خواست تا در تخصیص به موقع اعتبارات راهداری، این اداره کل را در خدمات‌رسانی هرچه شایسته به مردم شریف بیش از پیش یاری کنند.

علی رحمتی تصریح کرد: آسفالت و لکه گیری جاده گرمی به اردبیل، راه‌های شریانی و خط کشی محورهای اصلی و فرعی شهرستان گرمی در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت حمل و نقل استان اردبیل جابه جایی ۵۷هزار تن کالا و بیش از ۳۷ هزارنفر مسافر از شهرستان گرمی در ۵ ماه گذشته را یادآور شد و افزود: در راستای صیانت و حفاظت از حریم راه در مدت یادشده از ۴۱ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز در شهرستان گرمی جلوگیری شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی را از اولویت های بسیار مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و با اشاره به ساخت ساختمان پاسگاه پلیس راه گرمی به بیله سوار گفت:این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای ۶۰۰ مترمربع هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می کنیم در هفته راهداری و حمل و نقل سال جاری به بهره برداری برسانیم.