شناسهٔ خبر: 72228 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به زاهدان:

نمای سازه‌ها باید با فرهنگ منطقه سازگار باشد/ امیدواریم محله "چادران" زاهدان الگوی بوم‌گردی در گردشگری منطقه شود

محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ساماندهی محله "چادران" شهر زاهدان با بیان اینکه نمای سازه‌های محله باید با فرهنگ منطقه سازگار باشد، ابراز امیدواری کرد با تکمیل پروژه از این محله به عنوان الگوی بوم‌گردی در صنعت گردشگری منطقه الگوبرداری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان روز جمعه، پانزدهم شهریورماه به سیستان و بلوچستان سفر کرد تا در جریان تحولات بازآفرینی شهری مربوط به این استان قرار گیرد و برخی طرح‌های بازآفرینی شهری استان نظیر، بازارچه محلی بابائیان که با صرف اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیون تومان تکمیل شده‌است را افتتاح کند.

وی در بخشی از این سفر در جلسه ساماندهی محله "چادران" در حاشیه شهرستان کنارک حاضر شد و با اشاره به اینکه در طرح بازآفرینی این محله، نمای سازه‌ها باید با فرهنگ منطقه سازگار باشد، گفت: این نکته باید از هم‌اکنون در ساخت و سازها مد نظر قرار گیرد و حداکثر تا پایان سال‌جاری شاهد تحول در این محله باشیم و از این محله به عنوان الگوی بوم‌گردی در صنعت گردشگری منطقه الگوبرداری شود.

در بخش دیگری از سفر پژمان به سیستان و بلوچستان، عملیات اجرایی پروژه بهسازی معابر مسیل شیرآباد زاهدان آغاز شد. ساخت و احداث این پروژه با زیربنای ۲۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۲میلیارد ریال، همزمان با ۱۰ پروژه بازآفرینی شهری  دیگر شامل بهسازی معابر، احداث مدارس و کتابخانه با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال آغاز شد. 

افتتاح بازارچه محله‌ای بابائیان شهرستان زاهدان از دیگر برنامه‌های پژمان در این سفر بود. این بازارچه دارای ۲۳غرفه است و با زیربنای ۵۰۰مترمربع و صرف اعتبار۷۲۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ مترمربع با هدف ایجاد اشتغال در محلات حاشیه شهر زاهدان به بهره‌برداری رسید.