شناسهٔ خبر: 72243 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس قوه قضائیه؛

برای حل موضوع زمین‌خواری بازه زمانی یک ماهه تعیین کرده‌ایم

رئیسی آیت الله ابراهیم رئیسی گفت: برای حل و فصل شدن موضوع زمین‌خواری که از اولویت‌های مسئولان کشوری و استانی است، بازه زمانی یک ماهه را تعیین کرده‌ایم. توسعه‌یافتگی نباید خارج از قانون و ضوابط بوده و منجر به نابودی ثروت ملی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان با بیان اینکه این شورا برای حراست از اراضی و سرمایه‌ها مجموعه ارزشمندی است که کارآمدی آن به حضور فعال تک تک اعضای این شورا است، گفت: هنر این شورا در پیشگیری است که مقدم بر همه مسائل است و باید از تصرف غیرقانونی اراضی، جنگل، مرتع و سرمایههای ملی پیشگیری شود.

وی افزود: باید شورای حفظ حقوق بیت‌المال با هم‌اندیشی و هم‌فکری کاری کند که بیت‌المال و حقوق مردم حفظ شود، چون آب و خاک و هوا و فضا و محیط زیست جزو حقوق مردم است و نباید تضییع شود و کسی نباید به محیط زیست و منابع طبیعی دست‌اندازی کند.

رئیس دستگاه قضا از زمین‌خواری به‌عنوان یکی از دغدغه‌های امروز جامعه یاد کرد و با تاکید بر اینکه توسعه‌یافتگی نباید خارج از قانون و ضوابط بوده و منجر به نابودی ثروت ملی شود، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که هرگونه توسعه‌یافتگی باید با پیوست قانون همراه باشد تا بتوانیم از تعرض به اراضی کشاورزی و مهم‌تر از آن منابع‌طبیعی جلوگیری کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی که انجام شده، اطلاعاتی در اختیار داریم، بیان کرد: معتقدیم باید جلوی این‌گونه ساخت و سازها از سوی هر شخص و یا ارگانی که باشد گرفته شود و با آن مقابله کرد، از این‌رو اولویت ما در این زمینه، جلوگیری از دست‌درازی به منابع‌طبیعی کشور است و برخورد با این‌گونه اقدامات از سوی هر کسی که باشد، ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه برای حل و فصل شدن موضوع زمین‌خواری که از اولویت‌های مسئولان کشوری و استانی است، بازه زمانی یک ماهه را تعیین کرده‌ایم، افزود: برای اینکه این موضوع مهم نیز همانند سایر موضوعات به دست فراموشی سپرده نشود، باید گزارش‌های لازم در این زمینه دریافت شده و اقدامات لازم در راستای رفع این دغدغه صورت گیرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی، رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز دستگاه قضا، دور زدن قانون توسط برخی از افراد است، تصریح کرد: باید با مردم رو راست باشیم؛ چرا که همین مردم در برهه‌های مختلف پشتیبان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، لذا در انجام هر کاری باید قانون را ملاک کارهای خود قرار دهیم.