شناسهٔ خبر: 72250 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۷۵۰ پروژه بازآفرینی تا پایان سال تکمیل می‌شود/ عملیات اجرایی ۱۵۰۰ پروژه تا دو هفته آینده آغاز می‌شود

محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ۷۵۰ پروژه بازآفرینی شهری در سراسر کشو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی هزار و ۵۰۰ پروژه بازآفرینی دیگر ظرف دو هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان در سفر به شهر رشت با بیان اینکه ما در محلات هدف بازآفرینی شهری پروژه‌های مسکن، روبنایی و زیربنایی را پیگیری و دنبال می‌کنیم، گفت: بالغ بر ۷۵۰ پروژه بازآفرینی شهری در سطح کشور با پیشرفت  بالای ۷۰ درصد در حال اجراست و امیدواریم با تامین منابع مالی ۳۰ درصد دیگر نیز تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای اجرای هزار و ۵۰۰ پروژه بازآفرینی شهری توسط دولت تامین شده، اظهارداشت: ظرف دو هفته آینده با مبادله موافقت‌نامه، اجرای این پروژه‌ها به استان‌ها واگذار می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی ۱۰۰هزار واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری ساخته می‌شود، گفت: اقدامات خوبی در محلات هدف بازآفرینی شهر رشت انجام شده است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به پروژه میدان امام خمینی(ره ) شهر رشت گفت: انجام این پروژه به ارتقای فضای شهری کمک کرده است

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بازدید از پروژه های افتتاح شده، متوجه شدیم، فعالان اقتصادی و مغازه دارن پیرامون محور این پروژه به دلیل رفت و آمدها گله‌مند هستند و معتقدند، این پروژه تاثیرات منفی بر کسب و کارشان گذاشته است. درصدد هستیم با مطالعات ترافیکی که در حال انجام است و اقدامات مشترک دیگر به راه حل‌هایی برای حل این معضل دست پیدا کنیم تا رونق اقتصادی به این کانون اصلی اقتصادی شهر بازگردد.