شناسهٔ خبر: 72281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۹ درصدی تردد در محورهای لرستان

تردد در پنج ماهه امسال تردد در محورهای مواصلاتی لرستان ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان, معاون فنی و نظارت این اداره کل گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، تردد ۵۸ میلیون و ۱۹۲هزار و ۹۳۹ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با ۵۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۱۶ وسیله نقلیه در مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصطفی ملکی صادقی سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد را ۱۱میلیون و ۵۲۶هزار و ۵۷۳ دستگاه عنوان کرد و افزود: این میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در راههای استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ با ۱۰میلیون و ۸۱۰هزار و ۵۰۳ وسیله نقلیه ۷درصد رشد داشته است.

وی از افزایش یک درصدی سرعت در محورهای استان خبر داد و گفت: در پنج ماهه اول سال گذشته متوسط سرعت در محورهای استان ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده که در مدت مشابه امسال ۷۷.۴ کیلومتر به ثبت رسیده است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: همچنین بیشترین تردد پنج ماهه امسال سهم محور سه راهی چالانچولان- دورود با دو میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۸۴ وسیله نقلیه بوده است که سال گذشته نیز همین محور با دو میلیون و ۳۶۴هزار و ۷۸۷ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

ملکی صادقی اظهار کرد: کمترین تردد نیز در محور بیرانشهر- بروجرد به تعداد ۱۴۹هزار و ۱۴۹ دستگاه به ثبت رسیده است که در مدت مشابه سال گذشته نیز همین محور با ۱۲۶هزار و ۸۰۳ دستگاه وسیله نقلیه کمترین سهم را در تردد جاده ای استان داشته است.