شناسهٔ خبر: 7229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان اردبیل خبر داد

بهره برداری از پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر اردبیل در هفته دولت / افتتاح دو پروژه مهم پزشکی و خدماتی- تجاری استان در نیمه شعبان

علی حیدری اناری علی حیدری اناری با اشاره به این نکته که مجموع واحدهای پروژه مسکن مهر استان ۵۳ هزار واحد است گفت: پنج هزار و ۸۰۰ واحد باقی مانده از مسکن مهر استان اردبیل در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی حیدری اناری در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر گفت: مجموع واحدهای پروژه مسکن مهر استان ۵۳ هزار واحد است که تاکنون ۴۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه آن به متقاضیان تحویل داده شده است. ۵۸۰۰ واحد باقی مانده نیز تا پایان نیمه اول سال به متقاضیلان تحویل داده می شود.  از طرف دیگر استان اردبیل از لحاظ افتتاح پروژه های مسکن مهر توانست در سال ۹۳رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه تأکید کرد : توسعه متوازن شهرها اعم از حفاظت اراضی ملی و دولتی، تهیه طرح های جامع تفضیلی و تحلیل و حفظ سطوح و سرانه های کاربری های عمومی از برنامه های ما در سال جاری خواهد بود.

حیدری در شرح این مطلب گفت: ما اصلاحیه ها و تجدید نظرهایی را در مفاد طرح جامع تفضیلی در نظر گرفته و همچنین مقررات جدیدی را برای حفظ سطوح کاربری های عمومی وضع کرده ایم.

این مقام مسئول در ادامه از شناسایی و احیای ۱۵۰ هکتار بافت فرسوده در استان خبر داده و گفت: هم اکنون تلاش اداره بر این است تا خدمات زیربنایی و رفاهی سکونت گاه های غیر رسمی که مرکزیت بیشتر آن ها در شهرهای پارس آباد مغان، خلخال.مشکین شهر و اردبیل است افزایش یابد.

حیدری اضافه کرد: درحال حاضر ۳۰ پروژه به صورت مشارکتی با سازمان ها و نهادهای دیگر دولتی وخصوصی در دست اجرا داریم که تا کنون عملیات اجرایی ۱۰ مورد آن آغاز شده است.

وی اعتبار کل اختصاص داده شده به این پروژه ها را ۲۵۰ میلیاردتومان برآورد کرد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی اردبیل همچنین از افتتاح دو پروژه مهم مجموعه خدماتی، تجاری و مسکونی گلستان و پزشکان اردبیل در نیمه اول ماه شعبان خبر داد  وهزینه تمام شده این دو پروژه را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در مجموع اعلام کرد.

  این مقام مسئول همچنین افزود:در حال حاضر نیز  استان به یک سامانه مدیریت ساختمان تحت وب مجهز شده است که با هدف  تسهیل در ساخت و اجرا پروژه های  مسکن مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

ارتقای کیفیت بتن

حیدری در این باره گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد بتن های مصرفی و سازه های بتنی  استان به صورت آماده تهیه و مصرف می شود  که این موضوع نه تنها باعث ارتقای کیفیت این محصول شده است بلکه در سطح کشوری نیز ما نخستین استانی هستیم که توانستیم بتن مصرفی خود را به صورت اماده تحویل مشتری دهیم.  .

وی در پایان درخصوص توسعه و ارتقای محورهای ارتباطی استان  نیز اعلام کرد: با استانداردسازی ۱۴ کارخانه سازنده آسفالت ۲۵۶ کیلومتر از راه های اردبیل آسفالت شده و همچنین بهسازی راه های روستایی استان نیز تا ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

نظر شما