شناسهٔ خبر: 72325 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

انجام صددرصدی عملیات حج توسط متخصصان کشور مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است/ پرونده عملیات حج تا ساعاتی دیگر بسته می‌شود

سیاوش امیرمکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام موفق عملیات حج سال ۹۸ در ارایه خدمات کامل توسط متخصصان هوانوردی کشور با هماهنگی کامل شرکت، سازمان هواپیمایی کشوری، ایران ایر و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری با اشاره به پایان عملیات حج سال ۹۸ عنوان کرد: عملیات حج سال جاری از ۱۷ تیر تا ۱۷ شهریور به مدت دو ماه با همکاری ارگان ها و سازمان های مختلف از ۱۹ فرودگاه (فرودگاه امام خمینی(ره) و ۱۸ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران) انجام شد و در این مدت توانستیم به ۸۸ هزار و ۶۰۰ زایر در زمان اعزام و بازگشت خدمت رسانی کنیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: شرکت در دو بخش به زایران خانه خدا خدمت رسانی کرد. یکی در بخش ارایه خدمات در فرودگاه ها که از دو روز پیش از اعزام، عملیات دریافت بار و وسایل زایران انجام شد و بخش دیگر شامل ارایه خدمات ناوبری ایمن به پروازهای حج بود.

وی عنوان کرد: امسال عملیات اعزام و بازگشت حاجیان به طور کامل توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیش از ۷۰۰ سورتی پرواز انجام شد و با هماهنگی ایجاد شده میان ایران ایر، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و سازمان هواپیمایی کشوری توانستیم عملیات حج را با کمترین مشکل انجام دهیم.

امیرمکری گفت: امسال با افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) فضای مناسبی برای اعزام و پذیرش ۲۶ درصد زایران که از این فرودگاه استفاده کردند، فراهم شد. مابقی عملیات اعزام و پذیرش نیز در فرودگاه های تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد که امیدواریم این خدمات مورد رضایت خداوند و زایران قرار گرفته باشد.

وی افزود: برای انجام موفق عملیات حج از ماه ها پیش ستاد اعزام زایران را در ۱۸ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل دادیم و سامانه های هوانوردی نیز کاملا بررسی و آماده خدمت رسانی به پروازهای حج شدند. 

امیرمکری گفت: امسال با وجود فشردگی عملیات حج بویژه در زمان بازگشت و با اینکه با رشد چهاردرصدی تعداد زایران، افزایش ۱۴.۵ درصدی پروازها و رشد ۲.۵ درصدی جابه جایی بار مواجه بودیم با هماهنگی های انجام شده با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی بیشتر پروازها بویژه در زمان بازگشت با تعجیل همراه شدند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: هفته نخست عملیات بازگشت ناهماهنگی هایی از سوی فرودگاه عربستان ایجاد شد که می توانست به تاخیرهای پروازی منجر شود ولی با برنامه ریزی و هماهنگی ایران ایر، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه امام خمینی (ره) تاخیرها جبران و به تعجیل تبدیل شد و می توان گفت که ارایه خدمات صد در صدی به حاجیان امسال توسط متخصصان هوانوردی کشورمان باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی است.