شناسهٔ خبر: 72327 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اتمام پروژه توسعه اپرون فرودگاه تبريز تا پايان آبان

رامین آذری عمليات اجرايی توسعه اپرون شرقی فرودگاه تبريزبه صورت شبانه روزی در حال انجام است و طبق برنامه ريزی های انجام شده اين پروژه تا آخر آبان ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های آذربایجان شرقی، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های استان  در دیدار با استاندار با اعلام این خبر عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده طی هفته های گذشته ساماندهی داخل و محوطه ترمینال اصلی فرودگاه تبریز بوده است.

وی افزود: به جهت ساماندهی و بهینه سازی فضای داخل ترمینال، تصمیم به برچیدن و یا جابه جایی تعدادی از غرفه ها گرفتیم این اقدام تاثیر مثبتی در گسترده شدن فضای داخل ترمینال داشت.

آذری همچنین با اشاره به وضعیت تاکسیرانی فرودگاه تبریز گفت: در این مورد جلسه های متعددی با مسوولان تاکسیرانی برگزار شد که تنایج آن در نحوه مسافرگیری و نیز در ساماندهی تاکسیرانی فرودگاه مشاهده خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه توسعه اپرون فرودگاه تبریز گفت: یکی از اقدامات بسیار موثر و ماندگار مدیرکل سابق فرودگاه های استان در فرودگاه تبریز، پروژه توسعه اپرون این فرودگاه بود که با بهره برداری کامل آن ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه تبریز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم ترین مطالبه مسوولان و مردم تبریز یعنی پروژه تکمیل ترمینال بین المللی ۱۴هزار مترمربعی این فرودگاه گفت: برای تکمیل پروژه ترمینال بین المللی فرودگاه تبریز برنامه ریزی های لازم انجام شده و پس از طی برخی تشریفات قانونی، در هفته های آینده با حضور مقام های عالی کشوری کلنگ زنی می شود.

آذری درباره وضعیت پروازهای فرودگاه تبریز عنوان کرد: طی رایزنی و تعامل مثبتی که با شرکت های هواپیمایی در ماه های گذشته انجام شده است، فرودگاه تبریز پس از دوسال کاهش پرواز، شاهد افزایش تعداد پرواز و مسافر در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال قبل بوده است، به طوری که بر اساس گزارش اداره کل سوختگیری، رکورد سوخت رسانی به هواپیماها در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد سال جاری شکسته شد و یک رکورد جدید در این حوزه در تاریخ فرودگاه تبریز به ثبت رسید.

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی همچنین درباره وضعیت پروازهای فرودگاه سهند نیز گفت: فرودگاه سهند استاندارد و زیر ساخت های لازم برای نشست وبرخاست پروازها در رده فوکر ۱۰۰ را دارد و از نظر عملیاتی آماده پرواز است. برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند نیز رایزنی های بسیار خوبی با شرکت های هواپیمایی انجام شده که در آینده نزدیک شاهد برقراری پرواز در این فرودگاه خواهیم بود.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از مدیرکل فرودگاه های استان برای عملکرد خوب دو ماه گذشته و کیفیت مطلوب خدمت رسانی در فرودگاه تبریز از پروژه های در دست اجرای آن ابراز رضایت کرد.