شناسهٔ خبر: 72329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد تفاهمنامه برای راه‌اندازی رشته تحصیلی حمل و نقل در مازندران

تفاهمنامه نشست مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اداره کل آموزش و پرورش استان به جهت امضای تفاهمنامه برای راه‌اندازی رشته تحصیلی حمل و نقل در مدارس استان مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران, علی نصیری معاون حمل و نقل این ادار ه کل در این نشست اظهار داشت : مازندران دارای ۲۶ هزار راننده در بخش حمل و نقل بوده که از این تعداد ۱۷ هزار نفر دارای مدرک تحصیلی سیکل به پایین می باشند از این رو با توجه به نیاز سنجی به عمل آمده مقرر شد رشته تحصیلی حمل و نقل در مدارس استان راه اندازی تا از این طریق گامی ارزنده در جهت آموزش تخصصی این حرفه در سطح جامعه برداشته شود.

وی ادامه داد : لذا برای اولین بار در مازندران تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پروش منعقد تا در سال جدید شاهد پذیرش ۲۰ دانش آموز بابلی در رشته حمل و نقل باشیم.

نصیری با بیان اینکه  آموزش و پروش نیروی انسانی متخصص و کارآمد، از نیازهای حوزه حمل و نقل در استان است افزود: یکی از زیرساخت های مناسب برای پرورش نیروهای متخصص، مدارس فنی و حرفه ای هستند که زمینه مناسبی برای ورود به حوزه دانشگاهی نیز محسوب می شود.

 وی از مازندران به عنوان منطقه ای مستعد برای توسعه زیر ساخت های حمل و نقل نام برد و اظهار داشت: ۳۲۹ شرکت حمل و نقل بار و مسافر در استان فعال است که با توجه ویژه دولت به بخش خصوصی زمینه مناسبی برای ورود دانش آموختگان رشته های حمل و نقل و راهداری به بازار کار وجود دارد.

اسفندیار نظری  معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به کار خوب صورت گرفته، برای راه اندازی و فعال شدن رشته حمل و نقل از آمادگی این اداره کل برای تقویت و راه اندازی این رشته در مازندران خبر داد و افزود: از تمامی ظرفیت مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و بخش خصوصی برای کمک به فعال شدن رشته حمل ونقل استفاده می کنیم.

در این نشست معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: مازندران به عنوان سومین استان در کشور است که برای راه اندازی رشته حمل و نقل تفاهم نامه را امضا کرد.

 وی عنوان داشت: توسعه و تقویت آموزش های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی و کلان وزارت آموزش و پرورش است که این رشته در راستای سیاست‌ های سند تحول بنیادین آموزش ‌ وپرورش و فرمایش مقام معظم رهبری در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، سیاست اشتغالزایی و ارتباط بین آموزش ‌و پرورش و بازار کار با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان منعقد شد، که با این تعامل سازنده خوش بین هستیم تحول خوبی در حوزه تعلیم و آموزش دانش آموزان حوزه حمل ونقل ایجاد خواهد شد.