شناسهٔ خبر: 72331 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با دستور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

بافت ناکارآمد شهری استان سمنان ساماندهی می‌شود

نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر عزم این سازمان در اتمام مسکن‌های مهر بدون مشکلات حقوقی تا پایان سال جاری در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، دستور بررسی‌های لازم برای ایجاد شرایط مناسب برای تهاتر مسکن‌های مهر باقیمانده شهر سمنان با زمین‌های بافت فرسوده این شهر را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌ علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در سفری به استان سمنان در جلساتی با حضور فرماندار و نمایندگان شهر گرمسار به بررسی و رفع مشکلات حوزه زمین و مسکن این استان پرداخت.

نبیان با تاکید دوباره بر عزم این سازمان در اتمام مسکن‌های مهر بدون مشکلات حقوقی تا پایان سال جاری در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، دستور بررسی‌های لازم برای ایجاد شرایط مناسب برای تهاتر مسکن‌های مهر باقیمانده شهر سمنان با زمین‌های بافت فرسوده این شهر را صادر کرد.

براساس این طرح زمین‌های ساکنان بافت فرسوده شهر سمنان با واحدهای مسکن مهر معاوضه خواهد شد. این طرح در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بافت ناکارآمد شهری انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در دیدارهایی که با شهرداران شهرهای مختلف استان سمنان داشت به درخواست آن‌ها برای واگذاری زمین با کاربری‌های عمومی از جمله واگذاری زمین برای پارکینگ عمومی، تاسیسات شهری و فضاهای آموزشی رسیدگی و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، توسعه شهر جدید ایوانکی،  تعیین تکلیف زمین با کاربری آموزشی در شهر سمنان و تخصیص زمین برای طرح اقدام ملی از دیگر بحث‌های مطرح شده در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان سمنان بود.