شناسهٔ خبر: 72334 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

بارش باران و کاهش دما در استان های شمالی کشور

گزارش هواشناسی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور تا پایان هفته حکایت از بارش باران، تگرگ، رعد و برق و وزش باد از امروز تا جمعه در بیشتر استان های کشور دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز به همراه نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در غرب مازندران و استان‌های گیلان و اردبیل بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. سواحل دریای خزر مواج بوده و در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده روی خواهد داد.

در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز  مرکزی واقع در استان‌های زنجان و قزوین رگبار باران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده و رویداد پیدیده تگرگ دور از انتظار نیست.

همچنین بارش در گیلان، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل شدت خواهد داشت و این وضعیت فردا تداوم دارد.

روز سه‌شنبه علاوه بر افزایش نسبی دما در این مناطق بارش پراکنده روی می‌دهد و روز چهارشنبه در مناطقی از استان‌های مازندران و گلستان بارش خفیف روی خواهد داد. روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد اتفاق می‌افتد.