شناسهٔ خبر: 72349 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

بندر تجاری دیلم به شناور آتشخوار تجهیز شد

کشتی آتشخوار معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف ارتقاء ایمنی موتور لنج ها و محموله های تجار و بازرگانان دیلم این بندر به شناور آتشخوار تجهیز شد. ​

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد قاسمی در این رابطه اظهار داشت: با احتساب این شناور تاکنون ۶ شناور آتشخوار  در بندر های کنگان، دیر، دیلم، گناوه، نوار ساحلی تنگستان جزیره خارگ استان بوشهر استان بوشهر استقرار پیدا کرده است.

وی بیان کرد: از قابلیت های شاخص این شناور  آتشخوار چند منظوره که در  بندر دیلم استقرار پیدا کرده می توان به قدرت ۶۵۰ اسب، خروجی آب به میزان ۳۰۰۰ لیتر بر دقیقه با قدرت پرتاب متر۶۰ و یک جرثقیل ۵ تنی برای سرویس و نگهداری علائم کمک ناوبری از جمله بویه های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قاسمی اظهار داشت: با استقرار شناور آتشخوار ایمنی اسکله ها ارتقا یافته و در صورت بروز حوادث احتمالی مانند اتش سوزی، خطرات ناشی از آن به حداقل می رسد.

وی ادامه داد: ایستگاه جستجو و نجات دریایی بندر دیلم نیز  پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۰ درصد است که انتظار می رودبرای دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قاسمی افزود: این پایگاه شامل یک ساختمان برای استقرار پرسنل جستجو و نجات دریایی و نجات یافتگان از حوادث دریایی، یک پست اسکله شناور و یک شناور ناجی است.