شناسهٔ خبر: 7236 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

روزنامه اکونومیک تایمز هند نوشت

استقبال فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند از سرمایه‌گذاری کشورش در طرح توسعه بندر چابهار

یادداشت تفاهم سرمایه گذاری دولت هند در توسعه چابهار فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند یادداشت تفاهم سرمایه‌گذاری این کشور را در طرح توسعه بندر چابهار دستاورد بزرگ استراتژیک خواند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز هند٬ یادداشت تفاهم سرمایه‌گذاری هند در طرح توسعه بندر چابهار روز ششم ماه مه (۱۶ اردیبهشت) بین نیتین گادکاری وزیر حمل ونقل، کشتیرانی و بزرگراه‌های هند و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران امضاء شد.

فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند درباره این یادداشت تفاهم اعلام کرد: سرمایه‌گذاری هند در طرح توسعه بندر چابهار ضمن تسهیل دسترسی به اففانستان٬ عامل کاهش هزینه‌های حمل و نقل تاجران هندی می‌شود.

فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند توافق بین ایران و هند را جهت توسعه بندر چابهار خوش‌یمن دانست و آن را دستاورد بزرگ استراتژیک هند برای دسترسی زمینی - دریایی به افغانستان نامید چراکه این بندر برای انتقال نفت خام و اوره استفاده خواهد شد و هزینه‌های حمل و نقل هند را به یک سوم کاهش خواهد داد.

براساس این تفاهم‌نامه هند با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری لنگرگاه‌های فاز یک بندر چابهار را تجهیز و آن را به یک پایانه باربری چند منظوره تبدیل می‌کند سپس مالکیت تجهیزات را بدون هیچ پرداختی در پایان ۱۰ سال به سازمان بنادر و دریانوردی ایران انتقال خواهد داد./

نظر شما