شناسهٔ خبر: 72376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد

انتخاب شهرستان اندیمشک به عنوان «هاب» استان ایلام در اربعین حسینی

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از انتخاب شهرستان اندیمشک به عنوان «هاب» استان ایلام در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل  از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در جلسه ستاد اربعین خوزستان که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور سه شهر همدان، کرمانشاه و اندیمشک را به عنوان پس کرانه یا هاب استان ایلام برای جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی تعریف کرده است تا به صورت شاتل زائران اربعین حسینی را در برگشت به این شهرها منتقل و از آنجا به سایر نقاط کشور جابجا کنند.

وی افزود: ۱۵ درصد مسافران برگشتی از زیارت اربعین حسینی معادل حدود ۱۵۰ هزار مسافر در مدت کمتر از ۱۰ روز وارد شهرستان اندیمشک خواهند شد و قرار است از پتانسیل حمل و نقل استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری برای جابجایی زائران استفاده شود از این رو برنامه ریزی برای موضوع نیز در دستور کار شورای تأمین استان قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تأکید بر اینکه آماده سازی گذرگاه های مرزی استان طبق زمان بندی اعلام شده، انجام خواهد شد، گفت: خط کشی محورها، نصب تابلو علائم، نصب نیوجرسی همه عملیاتی می شود.

بهرامی نیا ادامه داد: در محوطه پایانه مرزی چذابه دو باسکول وجود دارد که باید نسبت به جمع کردن آنها اقدام کرد تا زیباسازی سایت اختیاری به انجام برسد.