شناسهٔ خبر: 72396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأکید مدیرکل راهداری همدان در کمیته حمل و نقل سوخت ستاد اربعین؛

باید همه امکانات برای زائران فراهم شود

پناهنده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی، ما باید آمادگی پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را داشته باشیم، افزود: باید همه امکانات برای زائران مهیا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در سومین نشست کمیته حمل و نقل سوخت ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: به دلیل نزدیکی به مرز، استان های همدان، کرمانشاه و اندیمشک به عنوان استان های معین برای انتقال زائران به مقاصد خود انتخاب شده اند.

وی افزود: مقرر شده زائران مقاصد خراسان رضوی و شمالی، قم، گلستان و مازندران از همدان به مقصد خود منتقل شوند.

پناهنده با تأکید بر اینکه در این ایام، ما باید آمادگی پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را داشته باشیم، یادآور شد: باید همه امکانات برای زائران مهیا شود.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: ناوگانی که از استان های فوق برای رساندن زائران به همدان خواهند آمد تنها باید مسافران شهر خود را ببرند و صورت وضعیت آنها از قبل تعیین شده است.

پناهنده بیان داشت: در صورتی که مسافران به عللی مجبور یا تمایل به ماندن دو سه روز در همدان داشته باشند باید آمادگی اسکان و پذیرایی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: ما همگی در هر موقعیت حقیقی و حقوقی که هستیم باید به عنوان خادمان امام حسین(ع) در این زمینه فعال باشیم و در تمام زمانی که زائران به عنوان میهمان در شهر ما هستند باید کار به نحو مطلوبی انجام شود

این مسئول با بیان اینکه طی برآورد انجام شده پیش بینی می شود با توجه به حذف روادید حدود ۳ تا ۵ میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شوند، ابراز داشت: با توجه به وجود ۸ هزار اتوبوس که هر یک ظرفیت جابجایی ۳۰ نفر در هر سفر را دارند اگر همه ناوگان فعال باشند حدود ۲۴۰ هزار نفر را جابجا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید تعداد کافی اتوبوس برای انتقال از مرز به استان و هم از استان به مناطق تعیین شده داشته باشیم، تأکید کرد: شناسایی محل برای تجمع اتوبوس ها و مشخص کردن محل پیاده شدن مسافران از مرزها باید لحاظ شود.

پناهنده بیان کرد: ما موظف هستیم ضمن نظارت دقیق، بیشترین توان شرکت‌های حمل و نقل مسافربری را نسبت به این موضوع معطوف کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین احتمالا تمامی سرویس ها برای انتقال زائران استفاده می شود، اظهار داشت: مردم باید برنامه ریزی کنند در آن ایام از سفرهای غیرضروری بپرهیزند زیرا که تمامی قوای ناوگان مسافربری به زائران اختصاص خواهد یافت.