شناسهٔ خبر: 72412 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی برنامه ریزی فضایی دریایی توسط سازمان بنادر

جلسه دوره آموزشی برنامه ریزی فضایی دریایی (MSP)، با حضور مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، دستگاه‌های مرتبط با این حوزه و مهندسین مشاور در مجتمع فرهنگی و آموزشی فرمانیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید خلیلی؛ مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر با اعلام این خبر افزود: این دوره آموزشی در راستای اجرای شرح خدمات طرح مطالعات برنامه ریزی فضایی دریایی (MSP) در استان هرمزگان مبنی بر آموزش کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط توسط این سازمان به عنوان متولی تهیه این طرح تدارک دیده شد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‌هایی همچون محیط زیست، شیلات، دفتر طرح ریزی شهری و طرح توسعه و عمران معاونت شهرسازی و معماری و مهندسین مشاور در این دوره آموزشی، گفت: در این دوره آموزشی ضمن ارائه تجارب و سوابق طرح برنامه ریزی فضایی دریا در کشورهای مختلف، برنامه ریزی فضایی دریا در ایران تشریح و به تعاریف مربوط به محدوده انجام مطالعات پرداخته شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی اضافه کرد: همچنین به منظور ارتقای آگاهی و توانایی شرکت کنندگان در راستای شناخت بیشتر مشکلات  ذینفعانی که به نوعی در تعیین راهبردها و سیاست های مربوط به حوزه جغرافیایی طرح MSP موثر هستند، برنامه ریزی شد تا دوره به صورت کارگاه آموزشی برگزار شود.

به گفته خلیلی، برگزاری دوره های آموزشی مشابه در تهران و سایر استان های ساحلی نیز توسط سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ریزی شد که به تدریج تا پایان سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.